5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

March 17, 2024
11:08 یکشنبه، 27ام اسفندماه 1402
کد خبر: 162081

وودافون هند به دنبال سرمایه‌گذاری 5.4 میلیارد دلاری بر روی 4G و 5G است

ICTna.ir – سومین ارائه‌دهنده خدمات تلفن همراه بزرگ هند، Vodafone Idea، قصد دارد در مجموع 450 میلیارد روپیه هند معادل 5.4 میلیارد دلار، از طریق ترکیبی از سهام و بدهی برای گسترش پوشش 4G، سرمایه‌گذاری در عرضه 5G، بهبود تجربه مشتری و افزایش ظرفیت جمع‌آوری کند. این بودجه به وودافون هند کمک می کند تا با گسترش 5G و گسترش پوشش 4G با رقابت در بازار مبارزه کند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، طبق یک گزارش بورسی، شرکت قصد دارد 200 میلیارد روپیه هند معادل 2.4 میلیارد دلار، از طریق سهام یا ابزارهای مرتبط با سهام 3 میلیارد دلار باقی مانده از طریق وام جذب کند.

این شرکت اعلام کرد که برای برگزاری مجمع سهامداران در تاریخ 2 آوریل 2024 دعوتنامه ارسال خواهد کرد. پس از تایید سهامداران، امیدوار است که افزایش سرمایه را در سه ماهه آینده تکمیل کند. Vodafone Idea همچنین اعلام کرد که سهامداران در کنار گروه وودافون، و گروه Aditya Birla، در افزایش سهام شرکت خواهند کرد.

جمع آوری کمک های مالی پیشنهادی به دنبال بهبود قابل توجهی در معیارهای عملیاتی این شرکت انجام می گیرد. این شرکت موفق شده است یوزر بیس 4G و آرپوی خود را به طور متوالی در 10 فصل گذشته افزایش دهد. علاوه بر این، شرکت همچنان بر ارائه داده های رقابتی و تجربه صوتی در همه مکان هایی که در آن است متمرکز است.

شرکت همچنین در ایجاد یک تجربه دیجیتال متمایز با افزودن چندین پیشنهاد دیجیتال در سه ماهه اخیر ثابت قدم است و به طور موثر در بازار رقابت می کند.

 

بدهی هنگفت، تاخیر در راه اندازی 5G و کاهش سهم بازار

Vodafone Idea تنها ارائه دهنده خدمات خصوصی هند است که هنوز خدمات 5G را راه اندازی نکرده است. دو ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی برتر هند، یعنی ریلاینس و بهارتی ایرتل شبکه فایوجی را در اکتبر 2022 راه‌اندازی کردند. آنها تقریباً پوشش سراسری هند را کامل کرده‌اند و ادعا می‌کنند بیش از 100 میلیون مشترک 5G دارند.

Akshay Moondra، مدیرعامل وودافون هند، در طی جلسه پرزنت گزارش درآمدی این شرکت گفت که شرکتش قصد دارد خدمات 5G را در شش تا هفت ماه آینده راه اندازی کند. این شرکت اخیراً برای اجرای یک پایلوت RAN باز (اوپن رن) با Mavenir قبل از عرضه در مقیاس بزرگ در رسانه ها خبر ساز شده بود که خبر آن در آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز منتشر شده بود.

اما این شرکت به دلیل ناتوانی در ارتقاء شبکه خود یا راه اندازی خدمات 5G به طور مداوم در حال از دست دادن سهم خود در بازار است. سهم بازار Vodafone Idea از 2.61 درصد در دسامبر 2022 به 2.17 درصد در دسامبر 2023، بر اساس داده های منتشر شده توسط اداره تنظیم مقررات مخابرات هند (TRAI) کاهش یافته است. تعداد مشترکین این اپراتور نیز از 241 میلیون در دسامبر 2022 به 223 میلیون در دسامبر 2023 کاهش یافت.

تاخیر در راه اندازی 5G در درجه اول به دلیل بدهی هنگفت Vodafone Idea است. تا 31 دسامبر 2023، این شرکت دارای بدهی ناخالص 2.14 تریلیون روپیه معادل 25.93 میلیارد دلار بود که شامل 25 میلیارد دلار برای تعهدات پرداخت طیف فرکانسی معوق و بدهی درآمد ناخالص تعدیل شده به دولت است. جدا از این، این شرکت 729.9 میلیون دلار به بانک ها و مؤسسات مالی و 200.2 میلیون دلار برای اوراق قرضه قابل تبدیل اختیاری بدهکار است.

جمع آوری کمک مالی برای بقای ارائه دهنده خدمات و بازگشت به آن بسیار مهم است زیرا شدت رقابت همچنان پایگاه مشترکین خود را از بین می برد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.