اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

رگولاتوری

رگولیشن

March 11, 2024
9:24 دوشنبه، 21ام اسفندماه 1402
کد خبر: 162097

دولت استرالیا دسترسی به شبکه تلفن همراه را به یک پیش‌نیاز ضروری در ساخت مسکن تبدیل کرد

ICTna.ir – دولت استرالیا قوانین جدیدی وضع کرده است که پوشش تلفن همراه را در ساخت و سازهای جدید مسکن در مجموعه ای با 50 خانه یا بیشتر بهبود می بخشد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، قوانین جدید در سیاست اصلاح‌شده ارتباطات از راه دور در توسعه‌های جدید (TIND) در 17 فوریه صادر شد تا منعکس‌کننده انتظارات موجود در مورد دسترسی به خدمات ضروری آب، برق و خدمات مخابراتی خطوط ثابت، در توسعه‌های مسکن جدید باشد و اهمیت حیاتی پوشش شبکه تلفن همراه را در کنار آب و برق و تلفن ثابت، بعنوان یک پیش نیاز ضروری برای زندگی مدرن برجسته کند.

میشل رولند وزیر ارتباطات استرالیا در این خصوص گفت: در سال 2024، پوشش تلفن همراه به همان اندازه برق و آب مهم است. این غیرقابل قبول است که استرالیایی‌ها به سمت ساخت‌وسازهای جدید مسکن حرکت می‌کنند و به پوشش مناسب تلفن همراه در روز جابجایی دسترسی ندارند.

خط مشی TIND گام هایی را که باید توسط ایالت ها و مناطق کشور برای تقویت مقررات برنامه ریزی آنها برداشته شود، بیان می کند.

این قوانین، اگر توسط ایالت‌ها و سرزمین‌ها اجرا شوند، به این معناست که توسعه‌دهندگان، اپراتورهای شبکه تلفن همراه و ارائه‌دهندگان زیرساخت شبکه تلفن همراه باید هر چه سریع‌تر با یکدیگر در ارتباط با راه‌حل‌های اتصال تلفن همراه و پوشش برای توسعه‌های مسکن جدید با بیش از ۵۰ قطعه زمین تعامل داشته باشند.

این تغییرات همچنین برای اپراتورهای شبکه تلفن همراه و ارائه دهندگان زیرساخت شبکه تلفن همراه بر مزایای مشارکت زودهنگام در فرآیند منطقه‌بندی و برنامه‌ریزی با آژانس‌های برنامه‌ریزی زمین تأکید می‌کند. علاوه بر این، قوانین جدید انتظاراتی را ایجاد می کند که توسعه دهندگان مسکن باید اتصال تلفن همراه را با سطح اهمیتی مشابه با سایر ابزارها به عنوان بخشی از فرآیند کلی برنامه توسعه در نظر بگیرند، هرچه زودتر با یک اپراتور مخابراتی تعامل کنند تا مطمئن شوند که پوشش تلفن همراه قبل از فروش یا اجاره یک واحد ساختمانی وجود دارد، مکان ها یا فضاهای مناسبی را برای زیرساخت های موبایلی که قرار است مستقر شوند، شناسایی شوند و تمام تلاش های منطقی را برای دستیابی به “شرایط منصفانه” در توافق نامه های دسترسی به زمین انجام گرفته شود.

رولند گفت: این دستورالعمل‌های جدید به وارد کردن پوشش تلفن همراه به چارچوب برنامه‌ریزی ملی کمک می‌کند و راهنمایی‌های روشنی را برای توسعه‌دهندگان املاک در مورد اهمیت پوشش تلفن همراه ارائه می‌کند.

علاوه بر گسترش دامنه پیش نیازها به پوشش شبکه تلفن همراه، تغییرات دیگر در خط مشی TIND شامل به‌روزرسانی‌هایی است که مشخص می‌کند توسعه‌دهندگانی که ساختمان‌های چند واحدی می‌سازند باید مسیرهای درون ساختمانی را نیز در جایی که کابل‌کشی مورد نیاز است فراهم کنند و به NBN Co اجازه دهند هزینه‌های بک‌هال را در نقاط مختلف توزیع کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.