اپلیکیشن

تلفن همراه

March 4, 2024
19:09 دوشنبه، 14ام اسفندماه 1402
کد خبر: 162157

کارمندان اپل از گمانه‌زنی درباره ویژگی سایدلودینگ در خارج از اتحادیه اروپا منع شده‌اند

منبع: Digiato

اپل ظاهراً به کارکنان بخش پشتیبانی خود هشدار داده است که از صحبت با مشتریان خارج از اتحادیه اروپا، در مورد ارائه‌های قابلیت سایدلودینگ و فروشگاه برنامه‌های شخص ثالث در دیگر کشورها خودداری کنند.

اپل به انتشار iOS 17.4 نزدیک است. این سیستم‌عامل تغییرات عمده‌ای را در سیاست‌های اپ استور کشورهای اتحادیه اروپا ایجاد می‌کند. اما حالا که اپل باید با قوانین بازارهای دیجیتال اروپا سروکار داشته باشد، نمی‌خواهد این تغییرات در سایر نقاط جهان نیز اجرا شود.

به‌گزارش مارک گرمن از بلومبرگ، اپل در مورد اینکه آیا قابلیت سایدلودینگ و فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث به مناطق بیشتری می‌آیند یا خیر، به کارکنان خود دستور داده است تا از بیان حدس‌وگمان خودداری کنند.

اپل چه تغییراتی را باید در اتحادیه اروپا اعمال کند؟
کوپرتینویی‌ها باید به‌موجب قوانین DMA اتحادیه اروپا، سیاست‌های خود را دستخوش تغییراتی کنند. این موارد شامل پشتیبانی از فروشگاه‌های شخص ثالث، بارگذاری جانبی اپ‌ها (سایدلودینگ)، پشتیبانی از موتورهای مرورگر بیشتر و دسترسی توسعه‌دهندگان به سیستم NFC است.

قوانین DMA که از 7 مارس اجرایی می‌شود، فقط برای 27 کشور عضو اتحادیه اروپا اعمال خواهد شد. این ویژگی‌ها برای مناطق دیگر، ازجمله ایالات‌متحده، در دسترس نخواهد بود.

ممکن است برخی کاربران بازارهای دیگر بخواهند بدانند که این تغییرات در آینده نیز برای آن‌ها اعمال خواهد شد یا خیر. بنابراین اپل به کارکنان پشتیبانی خود اطلاع داده که اگر کاربران چنین سؤالی پرسیدند، فعلاً درباره آن اظهارنظر نکنند.

درحال‌حاضر بعید است که چنین قوانینی در مناطق دیگر اعمال شود. کوپرتینویی‌ها اخیراً با انتشار بیانیه‌ای دوباره درباره ریسک‌های استفاده از فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث هشدار دادند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.