اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 5, 2024
17:21 سه شنبه، 15ام اسفندماه 1402
کد خبر: 162205

گوگل برای پیروی از قوانین اروپا زیر بار تغییرات رفت

منبع: مهر

گوگل اعلام کرد تغییراتی در بخش نتایج جستجوی اینترنتی ایجاد می کند و همچنین اقداماتی برای ترویج محصولات توسعه دهندگان اپ در خارج از فروشگاه اپلیکیشن خود در اتحادیه اروپا انجام می دهد.

به گزارش رویترز، گوگل در جهت پیروی از قوانین فناوری اتحادیه اروپا، تغییراتی در نتایج جستجوی اینترنتی ایجاد و ابزارهای جدید برای توسعه دهندگان اپ برای ترویج محصولاتشان در اپلیکیشن‌های طرف ثالث و فروشگاه‌های اپ رقیب فراهم می‌کند.

آمازون، اپل، مایکروسافت و بایت دنس (مالک تیک تاک) که در اتحادیه اروپا به عنوان دروازه بان اینترنت انتخاب شده‌اند، دسترسی میلیون‌ها کاربر و کسب وکار به پلتفرم هایشان را کنترل می‌کنند و باید تا ۷ مارس از قوانین بازارهای دیجیتال پیروی کنند.

در همین راستا گوگل در ماه ژانویه تغییراتی را اعلام کرد که فقط برای کاربران ساکن در منطقه اروپا اجرا می‌شود و سپس برخی از این تغییرات را در واکنش به بازخورد رگولاتورهای آنتی تراست اتحادیه اروپا، کاربران و توسعه دهندگان اپلیکیشن دوباره تغییر داد.

گوگل در یک پست وبلاگی اعلام کرد تغییرات در نتایج جستجو به معنای آن است که واسطه‌ها و تجمیع‌کنندگان بزرگ، ترافیک بیشتری دریافت می‌کنند و از سوی دیگر هتل‌ها، شرکت‌های هواپیمایی، فروشندگان و رستوران داران ترافیک کمتری در اختیار خواهند داشت.

همچنین شرکت برای به اشتراک گذاری داده‌های کاربران در سراسر محصولات و سرویس‌های گوگل از کاربران اجازه دریافت می‌کند.

توسعه دهندگان اپلیکیشن می‌توانند از سیستم‌های صورتحساب جایگزین به جای سرویس گوگل پلی استفاده کنند و از سوی دیگر یک برنامه جدید به آنها اجازه می‌دهد تا با هدایت کاربران اتحادیه اروپا به طور مستقیم به خارج از اپ، محصولاتشان را ترویج کنند.

همچنین این شرکت آمریکایی در روزهای آینده نرم افزار قابلیت حمل داده را در اتحادیه اروپا راه اندازی می‌کند و به این ترتیب توسعه دهندگان راحت تر می‌توانند اطلاعات کاربران را به سرویس‌ها یا اپ های طرف ثالث منتقل کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.