اپلیکیشن

تلفن همراه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

March 6, 2024
14:02 چهارشنبه، 16ام اسفندماه 1402
کد خبر: 162241

پایان پشتیبانی مایکروسافت از برنامه‌های اندروید در ویندوز 11 از سال 2025

منبع: Digiato

مایکروسافت سال آینده میلادی به پشتیبانی از زیرسیستم اندروید در ویندوز 11 پایان خواهد داد. ردموندی‌ها ابتدا حدود سه سال پیش اعلام کردند که برنامه‌های اندروید را از طریق اپ استور آمازون به ویندوز 11 خواهند آورد و حالا اعلام شده که از 5 مارس 2025 (15 اسفند 1403) این زیرسیستم در ویندوز منسوخ خواهد شد.

مایکروسافت در سند پشتیبانی جدید خود توضیح می‌دهد: «مایکروسافت به پشتیبانی از زیرسیستم ویندوز برای اندروید (WSA) پایان می‌دهد. در نتیجه، فروشگاه اپلیکیشن آمازون در ویندوز و همه برنامه‌ها و بازی‌های وابسته به WSA از 5 مارس 2025 دیگر پشتیبانی نمی‌شوند.»

بنابراین اگر درحال‌حاضر از برنامه‌های اندروید از طریق اپ استور آمازون استفاده می‌کنید، پس از تاریخ اعلام‌شده، همچنان قادر خواهید بود که به این برنامه‌ها دسترسی داشته باشید، اما دیگر نمی‌توانید از این طریق اپلیکیشن جدیدی دانلود کنید. همچنین از امروز (6 مارس)، کاربران ویندوز 11 دیگر نمی‌توانند اپ استور آمازون یا برنامه‌های اندرویدی مرتبط را از فروشگاه مایکروسافت جستجو کنند.

آمازون نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که همراه با مایکروسافت «تجربه یکنواختی از پایان پشتیبانی برای توسعه‌دهندگان و مشتریان اپ استور آمازون در ویندوز 11» ارائه خواهد کرد. در بیانیه آمازون آمده است:

«پس از 5 مارس 2024، توسعه‌دهندگان دیگر نمی‌توانند اپلیکیشن‌های جدیدی برای ویندوز 11 منتشر کنند، اما توسعه‌دهندگانی که در حال حاضر یک برنامه موجود در اختیار دارند می‌توانند تا زمانی که اپ استور آمازون در ویندوز 11 به‌طور کامل متوقف نشده، به ارسال به‌روزرسانی برای برنامه خود ادامه دهند.»

مایکروسافت ابتدا پشتیبانی از برنامه‌های اندرویدی در ویندوز 11 را به‌عنوان پاسخی نسبت به پیشرفت اپل با تراشه‌های M1 و اجرای برنامه‌های iOS در macOS ارائه کرد. مایکروسافت برای این تجربه با آمازون همکاری کرد، اما بدون دسترسی رسمی به گوگل پلی، دانلود برنامه‌های اندرویدی در ویندوز، تجربه چندان راحتی نبود. این احتمالاً بخش بزرگی از دلایلی است که مایکروسافت براساس آن‌ها تصمیم گرفته پشتیبانی از برنامه‌های اندروید در ویندوز 11 را متوقف کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.