اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

March 6, 2024
14:26 چهارشنبه، 16ام اسفندماه 1402
کد خبر: 162257

تیک تاک از اپ استور و گوگل پلی حذف می‌شود؟

منبع: Zoomit

لایحه‌ی جدید مجلس آمریکا درصورت تبدیل‌شدن به قانون، تبعات سنگینی برای تیک‌تاک در پی خواهد داشت.

قانون‌گذاران ایالات متحده باردیگر تیک‌تاک و به‌طور دقیق‌تر شرکت بایت‌دنس را هدف گرفته‌اند و می‌خواهند جلو توزیع اپلیکیشن‌های این شرکت را در فروشگاه‌های آنلاین بگیرند.

رهبران کمیته‌ی منتخب مجلس نمایندگان آمریکا با محوریت چین، لایحه‌ی جدیدی معرفی کرده‌اند که ۱۹ حامی در مجلس دارد و توزیع اپلیکیشن‌های کنترل‌شده‌ی بایت‌دنس، ازجمله تیک‌تاک را ممنوع می‌کند؛ مگر اینکه اپلیکیشن‌های یادشده به‌طور کامل با بایت‌دنس قطع ارتباط کنند.

لایحه‌ی جدید درصورت تبدیل‌شدن به قانون می‌تواند جریمه‌ای سنگین برای فروشگاه‌های آنلاین و خدمات میزبانی وب که تیک‌تاک را دردسترس قرار می‌دهند، در نظر بگیرد.

فرمول محاسبه‌ی جریمه هم در نوع خود بسیار عجیب است. برای این منظور تعداد کاربران آمریکایی که اپلیکیشن تیک‌تاک را نصب یا به‌روزرسانی کرده‌اند، در ۵٬۰۰۰ دلار ضرب می‌شود.

در بخشی از لایحه‌ی جدید قانون‌گذاران آمریکا، شاهد تعریف فرایندی هستیم که رئیس‌جمهور ایالات متحده با اتکا به آن می‌تواند پلتفرم‌های اجتماعی متعلق‌ به کشورهایی مثل روسیه، چین، ایران و کره‌‌شمالی را مجبور کند که برای ادامه‌ی فعالیت در آمریکا، ارتباطات خودشان را با کشور اصلی قطع کنند.

دولت‌مردان ایالات متحده مدت‌ها است که تیک‌تاک را تهدیدی برای امنیت ملی می‌بینند و علیه آن موضع می‌گیرند. با وجود همه‌ی مخالفت‌ها، تیک‌تاک تاکنون در آمریکا مسدود نشده است و بدون مشکل به فعالیتش ادامه می‌دهد.

مدیرعامل تیک‌تاک به دفعات گفته است که شرکتش هیچ ارتباطی با دولت چین ندارد و اطلاعات افراد ساکن در آمریکا را در داخل سرورهای چین نگه‌داری نمی‌کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.