بانکداری و پرداخت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 11, 2024
12:22 دوشنبه، 21ام اسفندماه 1402
کد خبر: 162540

سقف کارت به کارت بانک‌ها در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

منبع: Peivast

انتقال کارت به کارت، روشی برای جابجایی پول بین دو کارت بانکی است که از طریق سامانه شتاب انجام می‌شود. این سامانه، شبکه‌ای متشکل از تمام بانک‌های کشور است که امکان تبادل اطلاعات و انجام تراکنش‌های بانکی را به صورت آنلاین فراهم می‌کند.

سقف انتقال پول به روش کارت به کارت در شبانه روز ۱۰ میلیون تومان معادل ۱۰۰ میلیون ریال است. این سقف را بانک مرکزی برای کلیه بانک‌ها تعریف کرده و تفاوتی ندارند انتقال پول را به حسابی در همان بانک انجام می‌دهید یا کارت مقصد در بانکی دیگر است. روش‌های انتقال پول هم می‌تواند کارت به کارت به کارت توسط دستگاه عابربانک، استفاده از برنامه‌های همراه بانک و حتی تلفن بانک باشد. در تمام این روش‌ها سقف انتقال ۱۰ میلیون تومان است.

کارمزد انتقال به روش کارت به کارت
کارمزد انتقال کارت به کارت به مبلغ تراکنش و نوع بانکی که از آن استفاده می‌کنید بستگی دارد. به طور کلی، کارمزد انتقال کارت به کارت برای مبالغ تا یک میلیون تومان معادل ۷۲۰ تومان و به ازای هر یک میلیون تومان مازاد، مبلغ ۲۸۰ تومان اضافه می‌شود. برای مثال، کارمزد انتقال کارت به کارت برای مبلغ دو میلیون تومان، ۹۶۰ تومان و برای مبلغ پنج میلیون تومان، ۱۸۴۰ تومان خواهد بود.

ساتنا و پایا: دو سامانه برای انتقال وجه بین بانکی

ساتنا (سامانه تسویه ناخالص آنی) سامانه‌ای برای انتقال وجه فوری بین دو حساب در بانک‌های مختلف است. از ساتنا برای انتقال وجه‌های با مبالغ بالا (حداقل ۱۵ میلیون تومان) و در هر زمان (روزهای تعطیل و ساعات غیر اداری) می‌توان استفاده کرد. کارمزد ساتنا به مبلغ تراکنش بستگی دارد.

پایا (سامانه اتاق پایاپای الکترونیکی) سامانه‌ای برای انتقال وجه به صورت دسته‌ای بین دو حساب در بانک‌های مختلف است. از پایا برای انتقال وجه‌های با مبالغ کم (حداقل ۱۰ هزار تومان) و فقط در روزهای کاری و ساعات اداری می‌توان استفاده کرد. کارمزد پایا به مبلغ تراکنش بستگی دارد. انتخاب پایا برای انتقال وجه‌های با مبالغ کم و غیر فوری مناسب است.

در جدول زیر می‌توانید سقف روزانه انتقال وجه برای افراد و مشتریان حقیقی بر اساس روش‌های مختلف انتقال مانند سامانه بانکداری الکترونیکی، تلفن بانک را مشاهده کنید. همچنین در این جدول سقف حواله بر اساس انتقال بین دو بانک یکسان و انتقال بین دو بانک متفاوت آمده است.

سقف کارت به کارت در بانک‌ها چقدر است؟

سقف کارت به کارت بانک‌ها همواره یکی از مهمترین چالش‌های افراد حقیقی است. حالا که روش‌های مختلفی برای انتقال وجه وجود دارد، باید بدانید که سقف انتقال پول بانک‌ها در کشور چقدر بوده و در هر روز چقدر می‌توانید انتقال وجه انجام دهید. می‌خواهیم در این مطلب به طور کامل در مورد حداکثر مبلغ قابل انتقال به کارت بانک‌ها صحبت کرده و جزئیات هر کدام را به شما بگوییم. همراه ما باشید.

سقف کارت به کارت بانک‌ها چقدر است؟

در ادامه لیستی از بانک‌های مختلف را آورده و سقف تراکنش‌ها و کارت به کارت‌های هر کدام را بررسی می‌کینم:

سقف بانک ملی
سقف انتقال توسط کارت بانک ملی به ترتیب زیر است:

در صورت کارت به کارت با شماره شبا و از طریق خودپرداز ۱۰ میلیون تومان
حداکثر مبلغ قابل انتقال به کارت از طریق اپلیکیشن‌ها بین ۳ تا ۵ میلیون تومان
سقف انتقال وجه از ملی به ملی بین ۳ تا ۵ میلیون تومان
سقف انتقال پول توسط کارت بانک ملی از طریق پین‌پد شعبه ۱۵ میلیون تومان

سقف انتقال وجه بانک صادرات:
سقف بانک صادرات به ترتیب زیر است:

سقف انتقال با کارت بانک صادرت و اینترنت بانک‌ها ۱۰ میلیون تومان
مبلغ کارت به کارت از صادرات به صادرات ۱۰ میلیون تومان

حداکثر مبلغ کارت به کارت بانک تجارت
سقف کارت به کارت تجارت و انتقال درون بانکی تجارت، سقف مجاز ۱۰ میلیون تومان است.

سقف کارت به کارت بانک رسالت
سقف انتقال کارت بانک رسالت به ترتیب زیر است:

سقف انتقال وجه بانک رسالت در اپلکیشن‌ها ۱۰ میلیون تومان است
سقف انتقال وجه بانک رسالت با دستگاه پین‌پد ۱۵ میلیون تومان است
حداکثر مبلغ انتقال بانک رسالت در موبایل بانک و از طریق وش‌های پایا و ساتنا بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است

سقف انتقال وجه بانک پاسارگاد
سقف انتقال با کارت در بانک پاسارگاد در اپلیکیشن‌های مختلف حداقل 1 میلیون و حداکثر 5 میلیون تومان است.

مشتریان پس از ورود به اینترنت‌بانک پاسارگاد با کلیک روی گزینه «انتقال وجه هوشمند»، سپس گزینه «از سپرده» و درج اطلاعات خواسته‌شده از جمله شماره سپرده مبدأ، مبلغ و درج شماره شبای مقصد، می‌توانند به‌راحتی انتقال وجه خود را تا سقف ۱۰ میلیون تومان انجام دهند.

سقف انتقال وجه بانک ملت
برای انتقال وجه در بانک ملت، سقف معین شده ۱۰ میلیون تومان است. اما حواله بانک ملت امکان انتقال وجه به صورت روزانه از تمامی حساب ها به حساب یا کارت ملت تا یکصد میلیون تومان را فراهم می‌کند.

سقف انتقال وجه بانک سپه
سقف انتقال وجه و کارت به کارت در بانک سپه با سایر بانک‌ها ۱۰ میلیون تومان است. فعلا سقف پیش‌فرض بانک برای انتقال وجه از طریق درگاه اینترنت از طریق رمز دوم ثابت ۱۰ میلیون تومان، رمز دوم پویا ۵۰ میلیون تومان و نرم‌افزار رمزساز ۳۰۰ میلیون تومان است که مشتریان می‌توانند با درخواست حضوری، سقف آن‌ها را به ترتیب تا ۱۵ میلیون، ۲۰۰ میلیون و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش دهند.

سقف انتقال وجه بانک رفاه
سقف انتقال توسط کارت بانک رفاه نیز مانند بیشتر بانک‌ها ۱۰ میلیون تومان است و بیشتر از این اجازه انتقال وجه ندارید.

حداکثر مبلغ قابل انتقال با روش‌های مختلف چقدر است؟
حال می‌خواهیم درباره سقف انتقال وجه روش‌های مختلف صحبت کنیم:

حداکثر مبلغ قابل انتقال به کارت با گوشی
سقف انتقال توسط کارت بانکها در گوشی در صورت استفاده از اپلکیشین‌های پرداختی حداقل ۱ و حداکثر ۵ میلیون تومان است. اگر از موبایل بانک‌ها و همراه بانک‌ها نیز استفاده کنید، سقف انتقال توسط کارت ۱۰ میلیون تومان می‌شود.

حداکثر مبلغ قابل انتقال به کارت با عابر بانک یا خودپرداز
حداکثر مبلغی که می‌توانید از طریق خودپردازها یا عابربانک‌ها کارت به کارت کنید، در طی هر روز فقط ۱۰ میلیون تومان است.

سقف انتقال وجه با شماره شبا
روش‌های مختلفی برای انتقال وجه از طریق شماره شبا وجود دارد که در هر کدام سقف انتقال وجه متفاوت است. حالا در ادامه سقف انتقال توسط کارت از روش‌های مختلف با شماره شبا را شرح می‌دهیم:

سقف انتقال از طریق پایا
سقف انتقال با پایا از شعبه بانک ۱۰۰ میلیون، با اینترنت بانک حداکثر 15 میلیون و با موبایل‌بانک هم حداکثر 15 میلیون تومان است.

سقف انتقال از طریق ساتنا
سقف کارت به کارت بانک‌ها از طریق شماره شبا و ساتنا از طریق شعبه بانک هیچ محدودیتی ندارد. از طریق اینترنت بانک نیز در صورت داشتن رمز ثابت سقف واریزی ۱۰۰ میلیون تومان و در صورت داشتن توکن و رمزساز سقف واریزی 200 میلیون تومان است.

سقف انتقال از طریق دستگاه پوز
سقف انتقال بانک‌ها از طریق دستگاه پوز بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است.

بهترین روش برای کارت به کارت
اگر نیاز به کارت به کارت مبالغ خیلی کم یعنی زیر ۱۰ میلیون تومان دارید، معمولا می‌توانید این کار را از طریق اپلیکیشن‌های پرداختی یا خودپردازها انجام دهید. اما اگر مبلغی که قصد کارت به کارت آن را دارید زیاد است، پیشنهاد می‌دهیم از طریق شماره شما اقدام کنید. روش‌های ساتنا و پایا روش‌های خوب و مناسبی هستند که امکان انتقال وجه مبالغ سنگین را هم به شما می‌دهند.

نکات مهم برای انتقال پول
حالا که حداکثر مبلغ قابل انتقال به کارت بانکها را متوجه شدید، می‌خواهیم چند نکته مهم برای کارت به کارت کردن را که دانستن‌شان هم الزامی هست بگوییم:

برای کارت به کارت از طریق اپلیکین‌های پرداختی یا وب‌سایت‌های مختلف، نیاز به رمز اینترنتی و پویا دارید در غیر این صورت اجازه کارت به کارت نخواهید داشت
در خصوص انتقال وجه و کارت به کارت باید با دو اصطلاح کارت به کارت شتبای و درون بانکی آشنا باشید. به عملیات کارت به کارت بین دو بانک متفاوت، کارت به کارت شتابی می‌گویند. اگر کارت به کارت بین دو بانک یکسان انجام شود، به آن کارت به کارت غیر شتابی یا درون بانکی می‌گوید. مثلا شما از یک کارت بانکی ملت به یک کارت بانکی ملت دیگر واریزی انجام می‌دهید
سقف انتقال بانکها همواره توسط بانک مبدا تعیین می‌شود و انجام این کار از حوزه اختیارات بانک مقصد خارج است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.