رگولاتوری

March 18, 2024
14:27 دوشنبه، 28ام اسفندماه 1402
کد خبر: 162828

دلیل رگولاتور آنتی تراست هندوستان برای تحقیق درباره گوگل چیست؟

رگولاتور آنتی تراست هندوستان در یک مناقشه ادامه دار بین گوگل و استارت آپ های محلی در خصوص سیستم صورتحساب در اپ این شرکت دستور انجام تحقیقی را صادر کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، استارت آپ های هندی از مدت ها قبل به دلیل کارمزدی که گوگل در شیوه پرداخت در اپ دریافت می کند با این شرکت چالش دارند.

اوایل ماه جاری میلادی و پس از آنکه گوگل بیش از ۱۰۰ اپلیکیشن هندی را در فروشگاه اپ خود به دلیل نقض قوانین مرتبط با صورتحساب حذف کرد، این چالش بالا گرفت. هرچند شرکت آمریکایی پس از دخالت دولت اپ های مذکور را دوباره به فروشگاه برگرداند.

استارت آپ ها از کمیسیون رقابت هند(CCI) خواسته اند تا این موضوع را بررسی کند و رگولاتور نیز هنگام صدور دستور تحقیق درباره گوگل اعلام کرد: این شرکت سیاست هایش را به شیوه ای تبعیض آمیز اجرا می کند.

CCI همچنین به واحد تحقیقات خود دستور داده تا بررسی را طی ۶۰ روز انجام دهند. دلیل این چالش تلاش های برخی استارت آپ های هندی برای متوقف کردن اجرای کارمزد ۱۱تا۲۶ درصدی گوگل بر پرداخت در اپ است. مقامات آنتی تراست هندوستان در ۲۰۲۲ میلادی به گوگل دستور دادند تا سیستم دریافت کارمزد ۱۵تا ۳۰ درصدی را حذف کند و پس از آن شرکت آمریکایی تصمیم گرفت کارمزد ۱۱تا ۲۶ درصدی از اپ های هندی دریافت کند.

گوگل هرگونه اقدام اشتباهی را رد می کند و مدعی است برای پشتیبانی از سرمایه گذاری در اپ استور گوگل پلی و سیستم عامل اندروید این کارمزد را دریافت می کند. CCI هم اکنون ماه هاست که درباره شکایت استارت آپ های هندی از اینکه گوگل دستورالعمل پیشین رگولاتور آنتی تراست را اجرا نمی کند. این دستورالعمل اجازه نمی دهد شرکت ها اقداماتی شدید علیه شرکت هایی که از سیستم پرداخت جایگزین استفاده می کنند، به کار گیرند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.