اپلیکیشن

تلفن همراه

March 23, 2024
18:04 شنبه، 4ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163043

اپل، متا و گوگل با تحقیقات اتحادیه اروپا درباره اجرای قانون DMA مواجه می‌شوند

منبع: Digiato

اپل، متا و گوگل ظاهراً برای نقض احتمالی قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) مورد بررسی قرار می‌گیرند. به‌نظر می‌رسد این سه غول فناوری اگر در این تحقیقات مقصر شناخته شوند، تا پایان سال 2024 با جریمه‌های سنگینی مواجه خواهند شد.

رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش می‌دهد که کمیسیون اروپا احتمالاً در روزهای آینده تحقیقات جدیدی درباره عملکردهای اپل، متا و گوگل آغاز خواهد کرد و تصمیمات نهایی این تحقیقات قبل از به پایان رسیدن دوره ریاست فعلی سازمان ضدانحصار اتحادیه اروپا، «مارگرت وستاگر» در ماه نوامبر (آبان 1403) صادر خواهد شد.

نقض DMA می‌تواند 10 درصد از گردش مالی جهانی سالانه این سه شرکت را به‌خطر بیندازد. قانون بازارهای دیجیتال، این شرکت‌ها را ملزم می‌کند تا به کاربران و رقبای خود حق انتخاب بیشتری بدهند تا بتوانند مجالی برای توسعه داشته باشند. چند هفته قبل نیز اتحادیه اروپا اپل را به علت نقض قوانین ضدرقابت 2 میلیارد دلار جریمه کرد.

تحقیقات اتحادیه اروپا درباره عملکرد اپل، متا و گوگل

مارگرت وستاگر پیش‌تر در مصاحبه‌ای به رویترز گفته بود که هزینه‌های تحمیلی از سوی اپل و متا بابت خدماتشان، ممکن است بخشی از تحقیقات اتحادیه اروپا باشد. او همچنین به روش‌هایی که برخی شرکت‌ها برای تحقیر محصولات یا خدمات رقیب به کار می‌برند، اشاره کرد و گفت که انجام این کارها غیرعاقلانه است.

وستاگر همچنین گفته بود که می‌خواهد هرگونه تحقیقات DMA را سرعت ببخشد، با این هدف که ترجیحاً در عرض شش ماه تصمیم‌گیری انجام گیرد تا کاربران و توسعه‌دهندگان بتوانند به‌زودی نتایج قوانین جدید را ببینند. پیش‌ازاین، رقبای این سه شرکت نارضایتی خود را با مجری قوانین اتحادیه اروپا در میان گذاشته و گفته بودند اقدامات اعلام‌شده توسط این شرکت‌ها ناکافی است.

یکی دیگر از نکته‌های مهم DMA این است که این سه شرکت و همچنین مایکروسافت، آمازون و بایت‌دنس باید به کاربران اجازه دهند هر نرم‌افزار یا اپلیکیشن از پیش نصب‌شده را حذف کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.