بازی

فناوری اطلاعات

March 24, 2024
14:58 یکشنبه، 5ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163085

عرضه بازی GTA 6 تا سال 2026 به‌ تعویق می‌افتد

منبع: Digiato

در دسامبر 2023 (دی‌ماه 1402)، شرکت راکستار گیمز اولین تریلر بازی GTA VI را منتشر کرد. در این تریلر تاریخ عرضه بازی، سال 2025 قید شده بود. حالا به‌نظر می‌رسد که در توسعه بازی مشکلاتی ایجاد شده است و احتمال دارد تاریخ عرضه این بازی تا اواخر 2025 و یا حتی تا سال 2026 تأخیر بخورد.

براساس گزارش Kutako، راکستار گیمز با برخی مشکلات در تکمیل بازی Grand Theft Auto VI مواجه شده است. منابع آگاه می‌گویند که این یکی از دلایلی است که مدیران راکستار گیمز به اعضای تیم خود دستور داده‌اند که از ماه آوریل (فروردین‌) پنج روز در هفته به‌صورت حضوری در دفاتر این شرکت کار کنند. درواقع هدف اصلی راکستار همچنان عرضه این بازی در سال 2025 است.

تأخیر احتمالی عرضه بازی GTA VI
درحال‌حاضر راکستار گیمز همچنان قصد دارد بازی GTA 6 را در بهار سال 2025 عرضه کند. بااین‌حال، طبق گزارش‌ها، مدیران این استودیو نگرانی‌هایی‌ درباره توسعه این بازی دارند که ممکن است عرضه این بازی را تا سال 2026 به‌ تعویق بیندازد.

البته این اولین مشکلی نیست که این بازی محبوب در طول توسعه با آن مواجه شده است. در سپتامبر 2022، یک هکر نوجوان به نام «آریون کورتاج» تصاویری از ساخت اولیه GTA 6 را در اینترنت منتشر کرد و باعث اخلال در توسعه بازی شد. گزارش شده که او این کار را با هک‌کردن سرورهای راکستار گیمز با تلویزیون هتل و گوشی انجام داده است. در دسامبر 2023، او به‌دلیل اوتیسم شدید، به حبس در یک بیمارستان در بریتانیا محکوم شد.

بازی Grand Theft Auto VI به‌طور رسمی تنها برای کنسول‌های پلی‌استیشن 5 و ایکس‌ باکس سری S و X عرضه می‌شود. درحال‌حاضر هیچ اشاره‌ای از سوی توسعه‌دهندگان درباره عرضه نسخه کامپیوتر وجود ندارد. بااین‌حال بعید به‌نظر می‌رسد که این بازی برای PC عرضه نشود، چرا که تمام بازی‌های موفق قبلی GTA در کامپیوتر از استقبال خوبی برخوردار بودند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.