سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

March 24, 2024
22:59 یکشنبه، 5ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163102

سلطه سامسونگ بر بازار جهانی تلویزیون برای هجدهمین سال پیاپی ادامه یافت

شرکت سامسونگ الکترونیکس با ادامه روند پیشتازی خود در بازار جهانی تلویزیون برای هجدهمین سال پیاپی، یک بار دیگر برتری خود را در این حوزه به اثبات رساند.

بر اساس گزارش موسسه تحقیقات بازار Omdia، سامسونگ در سال 2023 توانست 30.1درصد از سهم بازار جهانی تلویزیون را به دست آورد و با تثبیت صدرنشینی خود از سال 2006 تاکنون، جایگاه خود را به عنوان رهبر این صنعت مستحکم کند. دستیابی به این موفقیت، عمدتا به لطف تمرکز راهبردی روی تلویزیون‌های رده‌ بالا و صفحه‌نمایش‌های بزرگ حاصل شده است، که مدل‌های پیشرفته QLED و OLED این شرکت پیشرو آن هستند.
از زمان عرضه در سال 2017، فروش مجموعه تلویزیون‌های QLED سامسونگ با احتساب آخرین مدل‌های Neo QLED، از 40 میلیون دستگاه فراتر رفته است. تنها در سال 2023، مجموعه QLED این شرکت به فروش 8.31 میلیون دستگاه رسیده است.
سامسونگ در زمینه فروش تلویزیون‌های پریمیوم، به‌ویژه مدل‌های بالای 75 اینچ و تلویزیون‌های با قیمت بیش از 2500دلار، برتری قابل توجهی داشته است. این شرکت با کسب سهم بازار خیره‌کننده 60.5درصدی در زمینه فروش تلویزیون‌های بالای 2500 دلار، عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش گذاشته است. همچنین در فروش تلویزیون‌های بزرگ‌تر از 75اینچ، با حفظ سهم 33.9 درصدی از بازار، پیشتازی خود را تثبیت کرده است. علاوه بر این سامسونگ به لطف فروش چشمگیر مدل‌های 98 اینچی خود، در بخش تلویزیون‌های بالای 90 اینچ با 30.4 درصد سهم بازار در صدر قرار دارد.
در ادامه موفقیت سامسونگ در بازار تلویزیون‌های بسیار بزرگ و رده‌ بالا، شاهد پیشرفت‌های قابل‌توجه این شرکت در بخش فناوری OLED هستیم. مجموعه تلویزیون‌های OLED سامسونگ در سال 2023، معادل 1.01 میلیون دستگاه فروش داشته و 22.7درصد سهم بازار را از آن خود کرده است. البته با گسترش مجموعه OLED در سال 2024، پیش‌بینی می‌شود تا انتهای سال جاری میلادی، سهم بازار شرکت در این بخش افزایش یابد.
اس‌وی یونگ، مدیرعامل بخش نمایشگرهای بصری سامسونگ گفت: «افتخار می‌کنیم که توانسته‌ایم به مدت 18 سال متوالی به عنوان رهبر بازار تلویزیون در سطح جهان معرفی شویم. این موفقیت، اعتماد و وفاداری پایدار مصرف‌کنندگان محصولات ما را نشان می‌دهد. ما در سامسونگ عمیقا به پیشرفت صنعت و فراتر رفتن از کیفیت تصویر فوق‌العاده متعهدیم تا تجربه‌های معنادارتر و ارزشمندتری را برای کاربران خود به ارمغان بیاوریم».
در نمایشگاه CES 2024، شرکت سامسونگ با رونمایی از پردازنده پیشگامانه NQ8 AI Gen3 خود، نویدبخش آغاز عصر صفحه‌نمایش‌های مجهز به هوش مصنوعی بود. پیشرفت‌های اخیر در زمینه تولید تراشه‌ها و قابلیت‌های پیشرفته آنها، قرار است تلویزیون‌های هوشمند را بازتعریف کند و با یکپارچه‌سازی آن با هوش مصنوعی پیشرفته‌ مبتنی بر سیستم عامل تایزن؛ نمایشگرهای مجهز به هوش مصنوعی را به هسته نوآوری در خانه‌های هوشمند تبدیل کند.
سال 2024، سالی است که در آن نوآوری‌های چشمگیری برای سامسونگ رقم می‌خورد. سامسونگ، با تکیه بر پیشرفت‌های برجسته در زمینه پردازنده‌ها و قابلیت‌های ویژه هوش مصنوعی، در مسیر متحول کردن تجربه سرگرمی خانگی و ایجاد معیارهای جدید در صنعت تلویزیون‌ است.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.