پیام‌رسان

تلفن همراه

March 26, 2024
10:53 سه شنبه، 7ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163148

دیوان عالی اسپانیا حکم فیلتر تلگرام را به‌طور موقتی تعلیق کرد

منبع: Zoomit

قاضی دیوان عالی اسپانیا اعلام کرد که حکم فیلترشدن تلگرام را به‌طور موقتی تعلیق کرده است.

دیوان عالی اسپانیا که به تعلیق فعالیت‌های تلگرام در این کشور حکم داده بود، ساعاتی پیش حکم خود را لغو کرد تا تلگرام بتواند بدون مشکل به فعالیتش ادامه دهد. ظاهرا دیوان عالی منتظر گزارش رسمی پلیس درباره‌ی آثار فیلتر موقت تلگرام روی مردم است.

به گزارش ایسنا قاضی سانتیاگو پدراز روز جمعه با فیلترشدن تلگرام در اسپانیا موافقت کرد و گفت همزمان‌با فیلترینگ، بررسی ادعاهای مربوط‌به نقض کپی‌رایت در این پلتفرم ادامه پیدا خواهد کرد. دلیل اصلی فیلترشدن، این است که کاربران عادی مقاله‌های دارای کپی‌رایت را بدون کسب مجوز در تلگرام منتشر می‌کنند. فیلتر تلگرام قرار بود امروز انجام بگیرد.

بر اساس گزارش رویترز، قاضی پدراز از حکم اولیه‌ی خود صرف‌نظر کرده و به پلیس دستور داده است که گزارشی با محوریت مشخصه‌های تلگرام و آثار ممنوعیت این پلتفرم روی کاربران، تهیه کند.

شرکت‌های رسانه‌ای اسپانیا نظیر Atresmedia و Mediaset و EGEDA و Telefonica با مراجعه به دادگاه از تلگرام شکایت کردند و گفتند این پیام‌رسان، شرایط نقض مداوم کپی‌رایت را فراهم کرده است. تلگرام فعلا هیچ واکنشی به ادعاها نشان نداده.

ظاهرا قاضی دادگاه در روند تحقیقات به‌دنبال دسترسی به اطلاعات هویتی کاربرانی بوده که متهم به نقض کپی‌رایت و انتشار مقاله‌ی رسانه‌های اسپانیایی شده‌اند؛ با این‌حال در نهایت چنین اطلاعاتی در دسترس دادگاه قرار نگرفت.

تلگرام هم‌اکنون چهارمین پیام‌رسان محبوب اسپانیا است و مطابق یک نظرسنجی، ۱۹ درصد از ساکنان این کشور مشغول استفاده از پیام‌رسان موردبحث هستند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.