سخت‌افزار

March 26, 2024
10:59 سه شنبه، 7ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163162

۵ برند‌ محبوب سازنده لپ‌تاپ در جهان

در دنیای تکنولوژیکی که امروزه در آن زندگی می‌کنیم، رایانه‌های شخصی قابل حمل یا همان “لپ‌تاپ‌‎ها” همانند تلفن‌های همراه یکی از پررنگ‌ترین نقش‌ها را در زندگی ما ایفا می‌کنند و برند‌های زیادی نیز در حوضه ساخت لپ تاپ بر سر قدرت و کیفیت با یکدیگر رقابت می‌کنند. اما سؤال اصلی اینجاست که طبق نظرات کاربران، کدام برند‌ها محبوب‌ترین دستگاه‌ها را تولید می‌کنند؟

برند‌ها و شرکت‌های زیادی در دنیا وجود دارند که وارد عرصه و دنیای لپ تاپ‌ها شده‌اند، اما کمتر کمپانی موفق به جلب رضایت اکثر کاربران با ایجاد یک دستگاه متعادل و حفظ جایگاه خود در بازار شده است.

اپل یکی از قدرتمند‌ترین و قدیمی‌ترین برند‌های قدر در این زمینه محسوب می‌شود، کمپانی که با ساخت دستگاهی متمایز و درجه یک و صد البته ارائه سیستم عامل اختصاصی، موفق به ساخت پرفروش‌ترین و کامل‌ترین دستگاه بازار شده است و هرساله به معروفیت و محبوبیت آن در بازار عرضه می‌شود.
کمپانی Apple مانند هر کمپانی دیگری، به خواست و نیاز مشتری اهمیت می‌دهد، بنابراین لپتاپ‌های خود را در چندین مدل مختلف از جمله MacBook Pro و MacBook Air به بازار عرضه کرده است تا هر مدل بخشی از این نیاز‌ها را مرتفع کند.
بیایید تا بیشتر با این سری‌ها آشنا شویم.

 

اپل با تولید سری Macbook Air، چندین ویژگی کلیدی را برای طرفداران خود به ارمغان آورد که درکنار کاهش قیمت نسبت به دیگر مدل‌های این کمپانی، دنیای لپ‌تاپ‌های دنیا را وارد فاز جدید از طراحی و سبک کرد. از جدی‌ترین ویژگی‌های کلیدی این مدل‌ها وزن بسیار مناسب آن‌ها بود که باعث آسان‌تر شدن و قابل حمل‌تر شدن این لپ‌تاپ‌ها شد، ولی برخلاف تصورات عموم که بیانگر این ذهنیت است که طراحی بسیار نازک و ظریف، سبب کاهش عملکرد و حجم باتری می‌شود، Macbook‌های سری Air از شارژدهی بسیار خوب و مناسبی نیز برخوردار بودند، البته این امکانات علاوه بر نمایشگر فوق‌العاده‌ی Retina اپل و پردازنده‌های سری M و پرچمدار و همچنین سیستم‌عامل MacOS ارائه می‌شوند.

لپ‌تاپ‌های سری Macbook Pro اپل، فراتر از مدل Air عمل می‌کند و با ارائه باتری بهینه‌تر، پردازنده بسیار قدرتمند‌تر و نمایشگری بزرگتر با رزولوشن بیشتر و همچنین اسپیکر و وبکم با کیفیت‌تر، از کامل‌ترین پکیج‌های موجود و قابل استفاده در بازار محسوب می‌شوند و بهترین گزینه برای کسانی هستند که به یک دستگاه قابل حمل زیبا، بسیار روان و سریع و همه چیز تمام نیازمند هستند.

همه ما برند ایسوس رو با لپ‌تاپ و حتی موبایل‌های گیمینگ آن می‌شناسیم که می‌توان گفت سرعت و قدرت پردازنده، امروزه به یکی از تعهدات و امضای ایسوس تبدیل شده است. ، برندی پرطرفدار و کاربلد که سالهاست درحال رقابت دربازار تولید و طراحی لپ‌تاپ است.
ایسوس نیز همانند دیگر رقبا از تنوع بالای محصولی برخوردار است که محبوب‌ترین آن‌ها، شامل سری Zen Book، Vivo Book و Flip می‌شود.
در ادامه بیشتر با خصوصیات این لپ‌تاپ‌ها آشنا خواهیم شد:

 

به طور خلاصه باید گفت که لپ تاپ‌های ایسوس سری “Flip” با طراحی چرخشی ۳۶۰ درجه و پنل لمسی، یک گزینه عالی و تاشو برای کاربرانی است که علاقه شدیدی به استفاده از یک نمایشگر تاشو بدون مزاحمت کیبورد دارند. از بارز‌ترین ویژگی‌های سری Flip همین قابلیت استفاده در حالت تبلت شو آن است، البته این سری، یکی از کاملترین لپتاپ‌های ایسوس است و از مشخصات جالبی مانند پردازنده‌های قوی و درحد پرچمدار، حافظه RAM بالا برای مدیریت بهتر برنامه‌ها و همچنین اسپیکر‌های بسیار با کیفیت با پشتیبانی از Dolby Atmos بهره‌مند است و جذابیت بالایی را برای مصرف‌کنندگان و کاربران رقم‌زده است.

لپ‌تاپ‌های سری Zen Book ایسوس، عملکردی همانند مک‌بوک‌های سری Air اپل دارند و طراحی ظریف، زیبا و کم‌جایی در اختیار کاربران قرار می‌دهند.
از بارزترین ویژگی و مشخصات آن‌ها نیز در کنار طراحی سبک و ظریف، باید به نمایشگر‌های فوق‌العاده، اسپیکر‌های باکیفیت، پشتیبانی از فست شارژ و قدرت پردازشی مناسب اشاره داشت، ویژگی‌هایی که Zen Book رو به سری محبوبی تبدیل کرده است.

عملکرد کلی سری Vivo Book، به اینگونه است که لپ‌تاپی زیبا با طراحی شیک و بروز در کنار مشخصات چشمگیر و پرچمدار به شما ارائه کنند تا در مرحله اول از سبکی و قابلیت حمل آن در کنار نمایشگری سریع و بادقت بالا لذت ببرید. به طور کلی، به غیر از دستگاه‌های پرچمدار‌هایی کامل، متعادل و همه فن حریف توصیف خواصی نمی‌توان برای سری Vivo Book ایسوس در نظر گرفت.

 

همه ما سامسونگ را با دستگاه پرچمدار قاتل ایفونی می‌شناسیم که هرساله با تکنولوژی جدیدشان دنیا را زیر و رو می‌کنند، اما باید بدانید که لپ‌تاپ‌های سامسونگی، نظرات مثبت و بسیار‌امیدوارکننده‌ای نزد کاربران جهانی کسب کرده‌اند، لپ‌تاپ‌هایی که به نظر کاربران پیشنهاد کامل و وسوسه‌کننده‌ای برای تکمیل تجربه کامل استفاده از اکوسیستم سامسونگی به شمار ‌می‌روند.
در ادامه به پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های سامسونگی خواهیم پرداخت:


Galaxy Book Pro:

همانند موبایل‌های این برند، لپ‌تاپ‌های سری Galaxy book سامسونگ تجربه‌ای کامل و پرچمدار از استفاده از یک گجت سامسونگی در اختیار شما قرار می‌دهند، ویژگی‌های خیره‌کننده‌ای همانند پشتیبانی از قلم Stylus، نمایشگر‌های لمسی، اتصال و همگام‌سازی آسان و راحت اکوسیستم سامسونگی، نمایشگر‌های فوق‌العاده و بی‌نظیر، پشتیبانی از تمام پورت‌های خروجی مورد نیاز و همچنین طراحی زیبا، سبک و قابل حمل.

 

ویژگی‌های مهم این سری گیمینگ از دستگاه‌های سامسونگ به طور خلاصه شامل مشخصاتی مانند:

+ نمایشگر‌های بی‌نظیر با نرخ نوسازی بالا
+ اسپیکر‌های چهارگانه با پشتیبانی از قابلیت Dolby Atmos
+ نور‌های تزئینی RGB
+ سیستم خنک‌کننده و فن‌های دفع حرارت پیشرفته
+ بدنه مقاوم
+ پردازنده‌های اینتل سری Core i۷ و یا Core i۹ و یا استفاده از پردازنده‌های AMD مدل Ryzen

مخصوص کاربران گیمر، تولید و با قیمتی مناسب عرضه کرده است.

لنوو، یکی از قدیمی‌ترین برند‌های تولید لوازم الکترونیکی در دنیا محسوب می‌شود، برندی که سالهاست با تولید لپ‌تاپ‌های محبوب خود یکی از صدرنشینان لیست بهترین سازندگان لپ‌تاپ قرار می‌گیرد.
لنوو همانند دیگر رقبای خود در این بازار، سری‌های مختلفی از لپ‌تاپ‌ها را مانند Think Pad، Youga و Legion تولید می‌کند تا پاسخگوی همه نیاز‌های کاربران باشد.
در ادامه به معرفی این سه سری محبوب خواهیم پرداخت:

سری Legion از دستگاه‌های لنوو، یکی از شناخته شده‌ترین سری‌های گیمینگ با قدرت پردازشی بسیار بالا است که هر گیمری را شیفته و عاشق خود می‌سازد، بهترین قسمت از مشخصات این دستگاه‌ها، نمایشگر‌های ۱۲۰ و ۱۴۴ هرتزی آن‌ها در کنار جدیدترین پردازنده‌های AMD است.
در واقع استفاده از کارت گرافیک‌های شرکت nVIDIA و سریع‌ترین حافظه‌های SSD موجود در بازار، بر محبوبیت این سری از لپ‌تاپ‌ها نزد جامعه گیمر‌ها بی‌تأثیر نبود است.

Lenovo Yoga، از جذابترین لپ‌تاپ‎‌هایی است که تا به حال توسط این برند ساخته شده است و بسیار رقیب جدی برای سری Flip برند ایسوس به شمار می‌آید، رقیبی که با طراحی مقاوم و ارگونومیک، به طور ۳۶۰ درجه قابلیت می‌چرخد و با ارایه یک نمایشگر بسیار با کیفیت همه کاربران را از قابلیت‌های جذابش ذوق‌زده می‌سازد.
پردازنده پرچمدار و وبکم بسیار با کیفیت و درجه یک، درکنار نمایشگر لمسی و باتری مقاوم از دیگر مشخصات لپ‌تاپ‌های سری Lenovo Yoga هستند.

تمام مشخصات کلیدی، مهم و مخصوص سری Lenovo ThinkPad در ادامه آمده است:

+ طراحی بسیار ظریف و قابل حمل

+ گواهی ضد نفوذ آب و گرد و غبار

+ صفحه کلید و کیبورد بسیار باکیفیت

+ پشتیبانی از اسکنر اثرانگشت و وبکم با کیفیت

+ نمایشگر باکیفیت با رزولوشن بالا

و در آخر باید اشاره کرد که این لپ‌تاپ‌ها برای کار‌هایی نه چندان سنگین و گرافیکی مانند مصارف روزانه، کار‌های اداری و تایپ کردن مناسب هستند!


۵) Hp:

شرکت Hp از دیرینه‌های صنعت تولید لپ‌تاپ و لوازم الکترونیکی محسوب می‌شود که محبوبیت بسیار زیادی در زمینه تولید دستگاه‌های اقتصادی، نوآورانه و متنوع در این بازار به دست آورده است.
شرکت Hp دستگاه‌های بسیار متوعی در سری‌های بی‌شمار تولید کرده است، اما امروز فقط به محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین آن‌ها نظیر Victus و EliteBook اشاره خواهیم کرد.

 

Victus:

به طور کلی باید سری Victus از برند Hp را یک سری گیمینگ دانست، لپ‌تاپ‌هایی که با مشخصات جذاب و چشمگیری مانند:

+ کارت گرافیک و پردازنده بی‌رقیب و قدرتمند
+ اسپیکر‌های Quad Sterio با صدای فراگیر و قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی Dolby Atmos
+ سیستم‌های خنک‌کننده و دفع حرارت بی‌نظیر
+ طراحی سبگ، مقاوم و قابل حمل
+ سیستم RGB جالب

تولید و مخصوص جامعه گیمر در دنیا عرضه شده است.

 

این سری جزء آن دسته از لپتاپ‌هایی است که مخصوص کاربران حرفه‌ای و بازرگانان طراحی شده است و از ویژگی‌ها، امکانات و کیفیت ساخت درجه یک برخوردار هستند.
لپتاپ‌های EliteBook با طراحی زیبا و سبک، از مواد با کیفیت بالا و اکثرا از آلیاژ فلزی ساخته شده‌اند که علاوه بر ایجاد ظاهری شیک، استحکام و دوام آن‌ها را نیز تضمین می‌کند. این سری از لپتاپ‌ها از پردازنده‌های قدرتمند، انواع صفحه‌نمایش با کیفیت با رزولوشن‌های بالا، امکانات امنیتی پیشرفته (مانند حسگر اثر انگشت)، و صدای با کیفیت و استریو همراه با پشتیبانی از تکنولوژی Dolby Atmos، برخوردار است و از دیگر ویژگی‌های سری EliteBook می‌توان به دوام بالای باتری و ظرفیت مناسب آن‌ها اشاره کرد.

در آخر این مطلب باید اشاره کرد که تمام سری لپ‌تاپ‌هایی که از هر برند معرفی شد، جزء محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین‌ها در سطح جهانی بودند و نیز از مشخصات بسیار چشمگیری برخوردار بودند، از مدل‌های گیمینگ گرفته تا مدل‌های تاشو و چرخشی ۳۶۰ درجه و حتی لمسی و سبک!
شما از کدام برند لپ‌تاپی استفاده می‌کنید؟

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.