اپلیکیشن

تلفن همراه

March 26, 2024
10:57 سه شنبه، 7ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163166

سرویس استریم موسیقی اسپاتیفای حالا دوره آموزشی آنلاین هم پخش می‌کند

منبع: Zoomit

اسپاتیفای اکنون دوره‌های آموزشی آنلاین را در حوزه‌های ساخت موسیقی، خلاقیت، کسب‌وکار و زندگی سالم در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

کاربران بریتانیایی اسپاتیفای اکنون علاوه‌بر آهنگ‌ها، پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی، به دوره‌های آموزشی آنلاین نیز روی این پلتفرم دسترسی دارند. اسپاتیفای از امروز استریم دوره‌های آموزشی را به‌صورت آزمایشی ارائه می‌دهد که شامل محتوای پلتفرم‌های مطرحی مثل Skillshare ،BBC Maestro ،Thinkific و PlayVirtuoso می‌شود. محتوای جدید ازطریق اپلیکیشن‌‌های موبایلی اسپاتیفای و نسخه‌ی دسکتاپ این پلتفرم دردسترس هستند.

دوره‌های آنلاین به‌خصوص دوره‌های ویدیویی برای سرویسی مثل اسپاتیفای که به‌عنوان منبع موسیقی و سایر محتوای صوتی مثل پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی شناخته می‌شود، مناسب به‌نظر می‌رسند.

موهیت جیتانی مدیرمحصول اسپاتیفای به ورج اعلام کرد مردم به‌لطف برخی پادکست‌ها، برای دسترسی به محتوای آموزشی به پلتفرم آن‌ها رو آورده‌اند و بنابراین منطقی است که محتوای آموزشی بیشتری روی سرویس خود ارائه دهند.

جیتانی می‌گوید: «یکی از جالب‌ترین نکاتی که متوجه شدیم این بود که افرادی بیشتری با هدف یادگیری به اسپاتیفای آمده‌اند و فکر کردیم چگونه می‌توان با درک این موضوع، محتوای بهتری برای آن دسته از کاربران ارائه دهیم؟»

اسپاتیفای با انتشار بیانیه‌ی مطبوعاتی اعلام کرد حدود نیمی از مشترکان سرویس پریمیوم این پلتفرم از پادکست‌های آموزشی استفاده می‌کنند.

هدف از پیشنهاد اسپاتیفای به ارائه‌دهندگان دوره‌های آموزشی، فقط جذب مخاطبان بیشتر نیست. آن‌ها می‌توانند کاربران را بر اساس سلیقه‌ی موسیقی‌هایی که گوشی می‌دهند شناسایی کنند و درنتیجه دوره‌های خود را به مناسب‌ترین مخاطبان ارائه دهند.

جیتانی می‌گوید: «پیدا کردن افراد مناسب برای این دوره‌ها بسیار آسان‌تر می‌شود و توزیع محتوا را به‌شکلی بسیار کارآمدتر ارائه می‌دهیم.»

اسپاتیفای درحال حاضر دوره‌های آموزشی خود را در چهار دسته‌بندی ارائه می‌دهد: ساخت موسیقی، خلاقیت، کسب‌وکار و زندگی سالم. این دوره‌ها در نسخه‌ی موبایلی اسپاتیفای ازطریق نماد قرصی‌شکل جدید در بالای صفحه‌ی اصلی و همچنین ازطریق بخش جستجو و اکسپلور دردسترس هستند.

اسپاتیفای دوره‌هایی را ازطریق مدل فریمیوم ارائه می‌دهد. این شرکت از استراتژی مذکور برای راه‌اندازی کتاب‌های صوتی نیز استفاده کرد. مشترکان رایگان و پولی اسپاتیفای می‌توانند حداقل به دو آموزش ویدیویی در هر دوره به‌طور رایگان دسترسی داشته باشند اما برای دسترسی کامل به دوره‌های موردنظرشان باید هزینه‌ پرداخت کنند. این دوره‌ها شامل مجموعه‌ای از ویدیوها هستند و در برخی موارد ممکن است فایل‌های PDF تکمیلی نیز به‌همراه محتوای ویدیویی ارائه شود.اگرچه کاربران برای دسترسی کامل به هر دوره‌ی آموزشی در اسپاتیفای باید هزینه پرداخت کنند، اما به‌دلیل کارمزد تراکنش‌ فروشگاه‌های اپلیکیشن گوگل و اپل، نمی‌توانند اینکار را ازطریق سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای انجام دهند.

کاربران اندروید برای خرید دوره‌ها باید ازطریق ایمیل اقدام کنند و با کلیک روی دکمه‌ی خرید دوره، اسپاتیفای ایمیلی حاوی لینک پرداخت آنلاین برای آن‌ها ارسال خواهد کرد.

در iOS به‌دلیل قوانین خاص اپل، اسپاتیفای نمی‌تواند مثل اندروید شما را به صفحه‌ی پرداخت هدایت کند و درعوض به کاربران توضیح می‌دهد برای پرداخت باید از نسخه‌ی تحت‌وب پلتفرم مذکور استفاده کنند.

اسپاتیفای از دوره‌هایی که ازطریق پلتفرمش فروخته می‌شوند، کمیسیون دریافت می‌کند؛ اما جیتانی هیچ اشاره‌ای به درصد دقیق کارمزدها نکرد. علاوه‌بر این محتوای دوره‌های آموزشی باید از سیاست‌های اسپاتیفای پیروی کنند و اگر قوانین این پلتفرم را زیر پا بگذارند با خطر حذف مواجه خواهند شد.

اگرچه محتوای آموزشی آنلاین درحال حاضر به‌صورت آزمایشی روی اسپاتیفای ارائه می‌شود اما هیچ تضمینی برای انتشار گسترده‌تر آن وجود ندارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.