تلفن همراه

گجت

March 26, 2024
11:04 سه شنبه، 7ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163171

این ۳ اختراع اپل در آینده وارد بازار می‌شوند

منبع: Zoomit

بنابر تحلیل بعضی از کارشناسان، سه اختراع اپل بیشتر از بقیه شانس ورود به خط‌تولید را دارند.

در دنیای فناوری که هر روز با نوآوری‌های جدید روبه‌رو هستیم، شرکت‌های بزرگی مانند اپل همواره در تلاش‌اند تا با ارائه‌ی محصولات نوین، جایگاه خود را در بازار تثبیت کنند. تحلیلگران معتقدند که برخی از اختراعات ثبت‌شده‌ی اپل، امکان تبدیل‌شدن به محصولات واقعی را دارند.

 

اولین اختراع مدل جدیدی از ساعت هوشمند اپل است که از دوربین بهره می‌برد و امکان کنترل آن بدون استفاده از دست فراهم می‌شود. این ویژگی می‌تواند تجربه‌ی کاربری را بهبودی چشمگیر ببخشد و امکانات جدیدی را دراختیار کاربران قرار دهد.

دومین اختراع وسیله‌ی جانبی پوشیدنی برای هدست واقعیت مجازی ویژن پرو است؛ درست مانند دستگاهی که روی دست قرار می‌گیرد و احتمالاً برای استفاده با هدست‌ها طراحی شده است یا دست‌کشی که می‌تواند حرکات تمامی انگشتان دست را تشخیص دهد و ارتباط دقیق‌تری با هدست واقعیت مجازی اپل برقرار کند.

این وسیله‌ی جانبی می‌تواند در تجربه‌های بازی و واقعیت مجازی نقش مهمی ایفا کند و به کاربران امکان دهد تا با دنیای دیجیتالی به شیوه‌ای جدید تعامل داشته باشند.

سومین اختراع نسخه‌ای از دستیار صوتی سیری است که به‌صورت آفلاین در گوشی اپل کار می‌کند و روی حریم خصوصی و امنیت و آموزش محلی هوش مصنوعی تمرکز دارد. این ویژگی نشان‌دهنده‌ی حرکت اپل به‌سمت پردازش هوش مصنوعی امن‌تر و خصوصی‌تر است.

باید توجه کرد که تنها حدود ۳۰ درصد از اختراعات ثبت‌شده‌ی اپل به مرحله‌ی تولید می‌رسند. این یعنی اگرچه اختراعات یادشده بسیار جذاب و کاربردی هستند، ممکن است به محصولات نهایی تبدیل نشوند.

تحلیلگران بر این باورند که این سه اختراع از ظرفیت‌های فراوانی برای ورود به بازار برخوردارند و می‌توانند نقش مهمی در تکمیل اکوسیسیتم اپل و آینده‌ی فناوری ایفا کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.