اپراتورها

امینت

تلفن همراه

خبر اول

March 28, 2024
21:02 پنجشنبه، 9ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163335

مدیر مرکز خدمات مشتریان یک اپراتور به خاطر تعویض غیر مجاز سیم‌کارت در مقابل 1هزار دلار مجرم شناخته شد

 

ICTna.ir – یک فرد ناشناس به جاناتان کاتز 1000 دلار در هر سیم سوآپ پیشنهاد داد تا از دسترسی کاتز به شبکه کامپیوتری یک اپراتور مخابراتی برای انجام تعویض سیم کارت غیر مجاز استفاده کند. یک مدیر فروشگاه مخابراتی در نیوجرسی به شرکت در یک عملیات تعویض غیر مجاز سیم کارت که به پرداخت 5000 دلار بیت کوین برای سلب سیم کارت پنج قربانی مختلف منجر شد، مجرم شناخته شد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این پرونده که هفته گذشته توسط وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا اعلام شد ، بر اساس تحقیقات جنایی FBI مشخص شده است. این یک موضوع مهم برای صنعت مخابرات است زیرا اپراتورهایی مانند T-Mobile، ورایزون و AT&T برای محافظت از مشتریان خود در برابر چنین هک هایی تلاش می کنند. در اواخر سال گذشته، رگولاتوری آمریکاف FCC، قوانین جدیدی را برای محافظت از مصرف‌کنندگان تلفن همراه در برابر تعویض سیم‌کارت و کلاهبرداری پورت‌اوت، دو روشی که می‌توان برای هک کردن تلفن‌های همراه مصرف‌کنندگان استفاده کرد، به اجرا گذاشت.

همانطور که توسط BleepingComputer اشاره شده است ، تحقیقات وزارت دادگستری در مورد عملیات تعویض سیم کارت، تهدیدات امنیتی موجود در تعویض سیم کارت را برجسته می کند.

بر اساس اسناد موجود در این پرونده، جاناتان کاتز ساکن نیوجرسی بود و به عنوان مدیر توسط یک اپراتور ناشناس (که در اسناد فقط به عنوان “شرکت-1” رسانه ای شده است) استخدام شده بود. در ماه مه 2021، یک فرد ناشناس (که در این پرونده رسانه ای شده فقط به عنوان “Individual-1” شناخته می شود) به کاتز 1000 دلار در هر سیم سوآپ پیشنهاد کرد تا از دسترسی کاتز به شبکه کامپیوتری شرکت مخابراتی ناشناس برای انجام تعویض سیم کارت سو استفاده کند.

بر اساس این اسناد، که اشاره شده است که به کاتز به ازای هر تعویض سیم کارت، 1000 دلار پیشنهاد شده است، “کاتز موافقت کرد تا در چندین حساب Company-1 که Individual-1 به کاتز ارائه کرده بود، تعویض سیم کارت انجام دهد.” کاتز از اعتبار مدیریتی خود برای دسترسی به شبکه کامپیوتری Company-1 برای انجام تعویض سیم‌کارت‌های غیرمجاز استفاده کرد.

طبق این اسناد، کاتز در ازای انجام این تعویض سیم‌کارت، مبلغی را به شکل بیت‌کوین دریافت کرده است.

تعویض سیم کارت به هکرها اجازه می دهد تا به حساب های رسانه های اجتماعی، حساب های بانکی و سایر داده های حساس دسترسی پیدا کنند. آنها این کار را در درجه اول با اجازه دادن به هکرها برای رهگیری کدهای “احراز هویت دو مرحله ای” ارسال شده به تلفن های قربانیان انجام می دهند.

به گفته وزارت دادگستری، توطئه برای دسترسی غیرمجاز به رایانه حداکثر پنج سال زندان و جریمه تا سقف 250هزار دلار در پی دارد. حکم کاتز برای 16 جولای 2024 برنامه ریزی شده است.

هدف از قوانین جدید FCC مبارزه با کلاهبرداری از طریق الزام ارائه دهندگان بی سیم به مشتریان است که هر زمان که درخواست تغییر سیم کارت یا پورت اوت (ترابرد خروجی) در حساب هایشان انجام شد، فوراً به مشتریان اطلاع دهند و اقدامات بیشتری را برای محافظت از مشتریان در برابر تعویض سیم کارت و کلاهبرداری درگاه انجام دهند.

جسیکا روزن وورسل، رئیس FCC، سال گذشته پس از تصویب قوانین جدید آژانس در بیانیه‌ای گفت: تقلب در تعویض سیم کارت کلاهبرداری جدیدی نیست. دفتر تحقیقات فدرال گزارش می دهد که کلاهبرداری های تعویض سیم کارت در حال افزایش است. اما آنها تنها نیستند. زیرا ما در اینجا نیز شاهد آن هستیم. در کمیسیون ارتباطات فدرال، ما شکایت های بیشتری از مصرف کنندگان دریافت می کنیم که به دلیل ضرر و زیان متحمل شده اند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.