5G, 6G, vRAN, OpenRAN

تلفن همراه

March 29, 2024
10:22 جمعه، 10ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163388

اپراتور چینی شبکه 5.5G را راه‌اندازی کرد

منبع: Zoomit

چاینا موبایل از شبکه‌ی 5.5G رونمایی کرد. اوپو Find X7 اولین گوشی‌ سازگار با این شبکه است.

اپراتور چاینا موبایل از راه‌اندازی تجاری شبکه‌ی 5G-A (نسل پیشرفته‌ی 5G) که با نام 5.5G نیز شناخته می‌شود خبر داد. گوشی اوپو مدل Find X7 اولین محصولی است که از این شبکه پشتیبانی می‌کند.

از بین پیشرفت‌های جذاب 5.5G درمقایسه‌با 5G می‌توان به افزایش ۱۰ برابری سرعت، دانلود با سرعت ده‌ها گیگابیت‌برثانیه و تأخیر بسیار پایین در حد میلی‌ثانیه اشاره کرد. این قابلیت‌ها به افزایش سرعت دانلود، استریم روان‌تر و بدون لگ و اجرای بازی‌های آنلاین با کمترین نرخ‌ تأخیر کمک می‌کنند.

به‌نوشته‌ی آی‌تی‌هوم، استاندارد 5.5G همچنین با هدف بهبود مقیاس اتصال و ایجاد شبکه‌ی اینترنت اشیاء (IoT) با هزینه‌ی کمتر طراحی شده است. این فناوری، شبکه‌های هوایی و فضایی را نیز ادغام می‌کند؛ ویژگی جذابی که سطح پوشش خدمات آن را افزایش می‌دهد.

چاینا موبایل در توسعه‌ی استانداردهای 5G-A نقش مهمی داشته است و امسال بزرگ‌ترین ارائه‌ی تجاری خدمات این شبکه را در بیش‌ از ۳۰۰ شهر چین آغاز خواهد کرد. این شرکت همچنین تصمیم دارد برای بیش‌ از ۲۰ گوشی هوشمند سازگار با 5G-A تبلیغ انجام دهد.

چاینا موبایل برای نمایش شبکه‌ی جدید در مکان‌های مختلف چین، سالن‌های نمایشی 5G-A راه‌اندازی کرده است که مشتریان می‌توانند با مراجعه به آنجا و ازطریق گوشی اوپو Find X7 اولترا، شبکه‌ی 5.5G را از نزدیک تجربه کنند.

گائو تانگ‌چینگ، از مدیران ارشد چاینا موبایل، می‌گوید راه‌اندازی شبکه‌ی 5.5G سرعت توسعه‌ی زیرساخت‌های جدید اطلاعاتی را افزایش می‌دهد و امکان استفاده از ظرفیت کامل 5G را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

چاینا موبایل تصمیم دارد با مشارکت تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان تراشه، شبکه‌ی 5.5G را در چین گسترش دهد. پکن، شانگهای و گوانگ‌ژو ازجمله اولین شهرهای چین محسوب می‌شوند که شبکه‌ی 5G-A در آن‌ها راه‌اندازی خواهد شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.