فناوری اطلاعات

March 31, 2024
11:19 یکشنبه، 12ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163425

مروری بر گزارشات مالی هواوی؛ سود افزایش می‌یابد

ICTna.ir – هواوی در بهترین مجموعه نتایج مالی خود در چهار سال اخیر قرار دارد و بیش از دو برابر سود کرده است. هوآوی در یک سال تمام به یک نتیجه سپر تبدیل شده است، بیش از دوبرابر درآمد خالص و به نظر می رسد یک چرخش غیر محتمل در مواجهه با محدودیت های شدید آمریکا را تکمیل کرده است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این وندور مخابراتی، افزایش 144 درصدی درآمد را به 87 میلیارد یوان چین معادل 12.1 میلیارد دلار، گزارش کرد که درآمد آن با رشد 9.6 درصدی به 704.2 میلیارد یوان (97.5 میلیارد دلار) رسیده است. این بالاترین رقم درآمد هواوی و اولین سال رشد بالای آن در چهار سال گذشته است.

فاصله زیادی با اعمال تحریم‌های تراشه‌های آمریکا در پنج سال پیش، زمانی که مدیران اذعان کردند که این شرکت برای بقای خود می‌جنگد، فاصله دارد.

هوآوی در بیانیه‌ای این ارقام را کم اهمیت جلوه داد و کن هو، رئیس دوره‌ای کنونی، آن‌ها را مطابق با پیش‌بینی توصیف کرد.

افزایش سود تا حدودی ناشی از آخرین قسط پرداختی شرکت گوشی آنر برای تجارت گوشی های هوشمند هواوی بود که بیش از سه سال پیش خریداری کرد. هواوی میزان پرداخت را فاش نکرد.

با این حال، جریان نقدی عملیاتی 69.8 میلیارد یوان (9.7 میلیارد دلار) که نسبت به سال 2022 چهار برابر شده و همچنین بالاترین میزان در چهار سال اخیر است، نشان دهنده عملکرد قوی زیربنایی است.

 

سرمایه گذاری سنگین روی تحقیق و توسعه

به طور قابل توجهی، بزرگترین منبع رشد، واحد تجاری مصرف کننده بود که، قبل از تحریم لیست نهاد، بزرگترین منبع درآمد هواوی بود. فروش آن در سال گذشته با 17 درصد افزایش به 251.5 میلیارد یوان (34.8 میلیارد دلار) رسید.

این تجارت شامل بخش گوشی های احیا شده هوآوی است که سال گذشته با ساخت یک گوشی 5G ضد تحریم جهان را شوکه کرد. همچنین میزبان شراکت‌های نوظهور صنعت خودروی هوآوی، مانند Aito ساخت مشترک هوآوی، یکی از محبوب‌ترین خودروهای برقی چین است.

جدای از این، کسب و کار تازه تاسیس واحدهای قطعات خودرو هوشمند است که درآمد آن را بیش از دو برابر کرده و به 4.7 میلیارد یوان (650 میلیون دلار) رسانده است.

واحد زیرساخت اصلی فناوری اطلاعات و ارتباطات هواوی، که شامل تجارت شبکه حامل قدیمی و فروش شبکه سازمانی است، همچنان بزرگترین منبع درآمد است. رشد 2.3 درصدی به 362 میلیارد یوان (50.1 میلیارد دلار) رسید، در حالی که تجارت ابری یکی دیگر از محرک های بزرگ رشد بود که 22 درصد افزایش یافت.

هواوی سرمایه گذاری سنگین خود در تحقیق و توسعه را حفظ کرد که با رشد 2 درصدی به 164.7 میلیارد یوان (22.8 میلیارد دلار) رسید. تعداد کارکنان تحقیق و توسعه بدون تغییر در 114000 نفر باقی ماند که 55 درصد از کل نیروی کار است.

هو گفت در سال 2024 هوآوی به تمرکز خود بر توسعه فناوری های اصلی و ایجاد قابلیت های پلت فرم برای سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری پیچیده ادامه خواهد داد.

او گفت: “ما با ایجاد نوآوری باز، ایجاد اکوسیستم های پررونق و موفقیت از طریق کیفیت، ارزش بیشتری برای مشتریان و جامعه خود ایجاد خواهیم کرد.”

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.