اپراتورها

امینت

تلفن همراه

خبر اول

March 31, 2024
11:17 یکشنبه، 12ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163427

اپراتورهای بزرگ مخابراتی چین API رمز یکبار مصرف را برای مبارزه با کلاهبرداری آنلاین عرضه کردند

ICTna.ir – انجمن جهانی GSMA گفت چین اولین کشوری است که به صورت تجاری OTP API دارای گواهی Open Gateway را برای کاهش حوادث کلاهبرداری آنلاین عرضه کرده است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، سه اپراتور بزرگ مخابراتی چین یعنی چاینا موبایل، چاینا تلکام و چاینا یونیکام، رابط برنامه نویسی برنامه گذرواژه یکبار مصرف (OTP API) را از ابتکار GSMA Open Gateway برای کمک به مبارزه با کلاهبرداری تلفن همراه راه اندازی کرده اند.

طبق اعلام GSMA چین اولین بازاری است که OTP API به صورت تجاری در دسترس قرار داده است و همچنین اولین API دارای گواهی Open Gateway است که در این کشور راه اندازی شده است. چین در ژوئن 2023 به ابتکار دروازه باز انجمن جهانی تلفن همراه (GSMA) پیوست.

ابتکار API در سطح صنعت تلکام که یک سال پیش راه اندازی شد، دسترسی جهانی به قابلیت های شبکه اپراتورها را برای توسعه و ارائه برنامه های کاربردی تلفن همراه و خدمات آنلاین به توسعه دهندگان می دهد.

تا به امروز، 48 گروه اپراتوری تلفن همراه به GSMA Open Gateway ملحق شده اند که 240 شبکه تلفن همراه و 66 درصد از اتصالات جهانی در سراسر جهان را شامل می شوند. اخیراً غول های فناوری چینی CITIC Telecom، هواوی و ZTE نیز به این ابتکار پیوستند.

 

تمرکز بر مقابله با کلاهبرداری آنلاین

GSMA با استناد به اطلاعات اعلامی از سوی وزارت امنیت عمومی این کشور گفت که چین بین ژانویه تا نوامبر 2023 با 391هزار مورد کلاهبرداری از طریق زیرساختعای مخابراتی و آنلاین مواجه بوده است.

با توجه به اینکه کلاهبرداری آنلاین یکی از مهم ترین مسائلی است که تجارت الکترونیک در سطح جهانی با آن مواجه است، GSMA گفت که همراه با اپراتورهای تلفن همراه و شرکایشان در حال تمرکز بر راه اندازی اولیه GSMA Open Gateway API بر روی مقابله با جرایم آنلاین است.

Mats Granryd، مدیر کل GSMA در بیانیه ای گفت: راه اندازی API یک بار رمز عبور در بزرگترین بازار تلفن همراه جهان نشان دهنده تعهد اپراتورهای پیشرو چین در ایمن نگه داشتن 1.28 میلیارد کاربر تلفن همراه کشور در برابر مجرمان سایبری است.

با استفاده از Open Gateway OTP API، توسعه دهندگان می توانند امنیت برنامه های تلفن همراه و خدمات آنلاین خود را بهبود بخشند.

با استفاده از این سرویس، کاربران تلفن همراه می توانند از OTP برای ارائه مدرکی مبنی بر داشتن شماره تلفن و تأیید هویت خود استفاده کنند.

GSMA گفت که این سرویس جدید امنیت بیشتری را نسبت به احراز هویت تک عاملی و در سناریوهای پرداخت بدون کارت فراهم می کند و به شرکت ها کمک می کند تا اعتماد مصرف کننده را افزایش دهند و از کاربران در برابر خطر کلاهبرداری محافظت کنند.

او افزود: از آنجایی که موارد کلاهبرداری آنلاین هم در گستره و هم در مقیاس جهانی همچنان در حال رشد هستند، GSMA Open Gateway توسعه دهندگان را به ابزارهایی که برای محافظت از کاربران در فضای دیجیتال نیاز دارند مجهز می کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.