دولت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 2, 2024
18:59 سه شنبه، 14ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163593

هوشمندسازی ۲۳ درصد خدمات سازمان فناوری اطلاعات ایران

طبق گفته مدیرکل دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان فناری اطلاعات ایران، ۲۳ درصد خدمات سازمان فناوری اطلاعات ایران در راستای اجرای قوانین ابلاغی، هوشمندسازی شده است.

به گزارش ایسنا، بیتا کیامهر-مدیرکل دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران- با بیان این که میز خدمت سازمان فناوری اطلاعات ایران به صورت ۲۴*۷ به ارائه خدمات می‌پردازد، اظهار کرد: میز خدمت سازمان فناوری اطلاعات ایران، دارای ۲۰ خدمت و زیرخدمت است که کلیه آنها بصورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری به متقاضیان ارائه می‌شود. این خدمات به طور کلی شامل حوزه‌های دولت الکترونیک، کسب و کار دیجیتال، شبکه ملی اطلاعات و امنیت سایبری است که از دو طریق درگاه رسمی سازمان فناوری اطلاعات ایران به نشانی www.ito.gov.ir و پنجره ملی خدمات دولت هوشمند (my.gov.ir) در دسترس متقاضیان قرار دارند. علاوه بر این، دسترسی به خدماتی که منجر به صدور مجوز می‌شوند نیز از طریق درگاه ملی مجوزها به نشانی mojavez.ir امکان پذیر است.

مدیرکل دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در خصوص هوشمندسازی خدمات سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: در مجموع ۲۳ درصد خدمات دارای شناسه خدمت این سازمان به صورت هوشمند ارائه می‌شوند. البته سایر خدمات نیز با ایجاد دسترسی آسان و یکسان در اختیار کلیه ذینفعان قرار گرفته است و از زمان ثبت درخواست در کوتاه‌ترین زمان ممکن مورد بررسی قرار می‌گیرند و ارائه می‌شوند. به عنوان نمونه، خدمات صدور گواهی تاییدیه حوزه مالکیت نرم افزار و صدور گواهی سلامت و احراز اصالت نرم‌افزار از جمله خدماتی هستند که در مدت زمان کمتر از سی روز صادر می‌شوند.

طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، کیامهر هم‌چنین میزخدمت سازمان فناوری اطلاعات ایران را یکی از پرخدمت‌ترین میزها در میان دستگاه‌های تابعه وزارت ارتباطات دانست که تعداد درخواست‌های ثبت شده در آن در مقایسه با سال گذشته حدود ۲ و نیم برابر شده است. گفتنی است، توسعه و پشتیبانی سامانه‌های ملی ارائه خدمات هوشمند، راهبری تبادل اطلاعات و استعلامات بین دستگاه های اجرایی و کسب و کارها، صدور گواهی نامه‌های افتا، ارائه خدمات کسب و کارهای نوپای فاوا، راهبری اعمال تعرفه ترجیحی برای دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی کشور، صدور گواهینامه رتبه بندی ارائه دهندگان خدمات مراکز داده و نیز رسیدگی و پاسخگویی به آسیب پذیری‌ها و حوادث درفضای تولید و تبادل اطلاعات از جمله خدمات میز سازمان فناوری اطلاعات ایران را تشکیل می‌دهند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.