فناوری اطلاعات

April 2, 2024
19:21 سه شنبه، 14ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163604

مایکروسافت روی چت‌بات هوش مصنوعی برای اکس‌باکس کار می‌کند

 

وبسایت ورج می‌گوید مایکروسافت در حال کار روی چت‌بات تازه‌ای با قلب هوش مصنوعی است که می‌تواند وظایف پشتیبانی اکس‌باکس را برعهده بگیرد.

به گزارش پیوست، منابع مطلع از برنامه‌های مایکروسافت می‌گویند این غول نرم‌افزار در حال آزمایش یک «کاراکتر هوش مصنوعی» است که هنگام پاسخ به سوالات اکس‌باکس متحرک می‌شود. به نظر این طرح بخشی از یک اقدام گسترده از سوی مایکروسافت برای استفاده از هوش مصنوعی در خدمات و پتلفرم اکس‌باکس است.

مایکروسافت در روزهای اخیر استخر آزمایشی چت‌إات اکس‌باکس را گسترده‌تر کرده است و درنتیجه به نظر می رسد نمونه اولیه «اپراتور مجازی پشتیبان اکس‌باکس» روزی پاسخگوی پرسش‌های مشتریان این پلتفرم از پشتیبانی خواهد بود. مایکروسافت وجود این چت‌بات را برای وبسایت ورج تایید کرده است.

هاین ژنگ، مدیر ارشد هوش مصنوعی گیمینگ در اکس‌باکس، طی بیانیه‌ای به ورج گفت: «ما در حال آزمایش اوپراتور مجازی پشتیبان اکس‌باکس هستیم، یک نمونه اولیه داخلی از شخصیتی متحرک که می‌تواند به موضوعات پشتیبانی اکس‌باکس با صوت یا متن پاشخ دهد. این نمونه سرعت کمک به بازیکنان در موضوعات پشتیبانی را با استفاده از زبان‌ طبیعی افزایش داده و اطلاعات را از صفحات پشتیبانی اکس‌باکس دریافت می‌کند.»

گفته می‌شود که چت‌بات اکس‌باکس شبیه به همان چیزی است که مایکروسافت مشتریان خود را به ساخت آن برای موضوعات پشتیبانی تشویق می‌کند. روبات خدمات هوش مصنوعی این شرکت در پلتفرم ابری آژور به شرکت‌هایی مثل Vodafone، PwC و دیگران برای ساخت روبات‌های هوش مصنوعی خدمات می‌دهد.

چت‌بات اکس‌باکس در ابتدا از بازیکنان می‌پرسد «امروز چطور می‌توانم به شما کمک کنم؟» و خیلی سریع به درخواست‌های پشتیبانی مختلف از جمله مشکلاتی در حوزه اشتراک پولی پاسخ می‌دهد. منابع می‌گویند که چت‌بات اکس‌باکس در حال حاضر یک روند آزمایش داخلی را در داخل مایکروسافت طی می‌کند.

این چت‌بات آزمایشی بخشی از تلاش گسترده بخش گیمینگ مایکروسافت برای عرضه قابلیت‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی در پلتفرم اکس‌باکس و ابزارهای توسعه دهنده است. به گفته منابع مایکروسافت همچنین در تلاش است تا قابلیت‌های هوش مصنوعی را به حوزه تولید محتوای بازی، عملیات‌ها بازی و دستگاه‌ها و پلتفرم اکس‌باکس نیز اضافه کند. از جمله آنها می‌توان به آثار هنری و دارایی‌های ساخته هوش مصنوعی برای بازی‌ها، آزمایش بازی با هوش مصنوعی و NPCهای هوش مصنوعی مولد اشاره کرد که مایکروسافت در حال حاضر با همکاری شرکت Inworld در حال توسعه آنها است.

غول آمریکایی هنوز به صورت عمومی صحبتی از تلاش‌های گسترده در زمینه هوش مصنوعی بازی‌ها ارائه نکرده است و دلیل احتیاط شرکت در حوزه بازی‌ها است. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، در تلاش است تا تمامی بخش‌ها را به استفاده از محصولات و خدمات هوش مصنوعی مجاب کند اما اکس‌باکس عمدتا روی استفاده از این ابزارها در بخش توسعه‌دهندگان تمرکز دارد.

مدیران مایکروسافت ابتدای سال جاری در جلسه‌ای با کارکنان اکس‌باکس از چشم انداز «اکس باکس در همه جا» رونمایی کردند که «نوآوری هوش مصنوعی» نیز در آن به عنوان یک بخش کلیدی جای گرفته است.

مایکروسافت تنها چند روز پس از این جلسه به سراغ نسل بعدی اکس‌باکس رفت و سارا باند، رئیس بخش اکس‌باکس، وعده «بزرگترین جهش فنی در یک نسل سخت‌افزاری» را داد. به نظر می‌رسد که هوش مصنوعی هم بخشی از این جهش باشد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.