امنیت

April 3, 2024
10:04 چهارشنبه، 15ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163630

دستگیری کلاهبردار500 میلیاردریالی سرمایه گذاری در بازار فارکس

رئیس پلیس فتا مازندران از شناسایی و دستگیر فردی که با وعده دادن سود دهی زیاد از طریق سرمایه گذاری در بازار فارکس هموطنان را فریب داده و اقدام به کلاهبرداری از 60 نفر به مبلغ 500.000.000.000 ریال کرده بود، توسط پلیس فتا این استان خبرداد.

سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا در تشریح این خبر اعلام کرد: در پی مراجعات هموطنان کل کشور به این پلیس مبنی بر سرمایه گذاری و دریافت سود به صورت سرمایه گذازی در بازار فارکس از یک فرد نامعلوم موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا مازندران قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا افزود: شاکیان در اظهارات خود عنوان داشتند چند وقت پیش درشبکه اجتماعی تلگرام با شخصی که مدعی بود در زمینه سرمایه گذازی در بازار فارکس فعالیت می‌کند و سودهای کلانی در ازای سرمایه گذاری در این زمینه پرداخت می‌کند، آشنا شدیم ومدت کوتاهی با وی درارتباط بودیم و پس ازجلب اعتمادمان جمعآ به مبلغ 500.000.000.000 میلیارد ریال جهت سرمایه گذاری در زمینه این بازار برای وی واریز کردیم و بعد از واریز وجوه و عدم پاسخ از وی متوجه شدیم مورد کلاهبرداری قرار گرفته ایم.

سرهنگ خورشاد ادامه داد: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیان و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته، مشخص شد متهم ساکن استان شمالی کشور بوده، در این خصوص با هماهنگی مقام قضائی نامبرده دستگیر و به پلیس فتا استان مازندران منتقل شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشود و به کلاهبرداری ازحساب60 نفر به مبلغ 500.000.000.000 ریال از هموطنان سراسر کشور تا این لحظه اعتراف کرد.

سرهنگ خورشاد به افرادی که اقدام به خرید و فروش آنلاین ارزهای دیجیتال می نمایند، توصیه کرد: با توجه به اینکه هیچگونه مجوزی برای فعالیت صرافی های آنلاین وجود ندارد این امر می تواند مورد سوءاستفاده سودجویان قرار گرفته و از آن طریق اقدام به کلاهبرداری نمایند و ضرر و زیان جبران ناپذیری به کاربران وارد کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد : سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.gov.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.