رسانه‌های اجتماعی

April 3, 2024
10:29 چهارشنبه، 15ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163655

یاهو شبکه اجتماعی بنیان‌گذاران اینستاگرام را می‌خرد

منبع: Zoomit

یاهو با خرید آرتیفکت و استفاده از فناوری هوش مصنوعی آن، بخش خبری خود را پیشرفته‌تر خواهد کرد.

بنیان‌گذاران اینستاگرام با تأسیس شرکتی به‌نام آرتیفکت (Artifact) ابزار قدرتمند و کاربردی برای پیشنهاد خبر توسعه دادند؛ اما هرگز موفق نشدند آن را به‌طور گسترده دردسترس کاربران قرار دهند.

یاهو نیوز صدها میلیون نفر بازدیدکننده دارد؛ اما برای متمایز‌شدن از سایر منابعی که خبرها را گردآوری می‌کنند، به راهکار مبتنی‌بر فناوری‌های پیشرفته مثل هوش مصنوعی احساس نیاز می‌کند. اکنون یاهو قصد دارد برای بهبود بخش خبری خود، آرتیفکت را بخرد.

هنوز مبلغ پیشنهادی یاهو برای خرید آرتیفکت را نمی‌دانیم؛ اما هر دو شرکت تأکید کردند یاهو به‌دنبال فناوری آرتیفکت است، نه تیم آن. مایک کرایگر و کوین سیستروم، بنیان‌گذاران آرتیفکت، به‌عنوان مشاوران ویژه‌ در یاهو فعالیت خواهند کرد؛ اما به این شرکت نخواهند پیوست. پنج نفر کارمند دیگر آرتیفکت یا شغل دیگری پیدا کرده‌اند یا می‌خواهند مدتی استراحت کنند.

به‌نوشته‌ی ورج، یاهو در حالی تصمیم گرفته است شرکت بنیان‌گذاران اینستاگرام را ازآنِ خود کند که بیش‌ از یک سال از راه‌اندازی آرتیفکت و حدود سه ماه از اعلام تعطیلی آن می‌گذرد. بنیان‌گذاران آرتیفکت در ژانویه‌ی ۲۰۲۴ (دی و بهمن ۱۴۰۲) گفتند: محصولی ساخته‌ایم که گروهی از کاربران عاشق آن هستند؛ اما به این نتیجه رسیده‌ایم که فرصت بازار آن‌قدر بزرگ نیست که بتوان این نوع سرمایه‌گذاری را توجیه کرد.

آن‌ها اعلام کردند که مهم‌ترین دلیل تعطیلی شرکتشان تمرکز بر چیزهای جدیدتر و بزرگ‌تر و بهتری است که توانایی دستیابی به میلیون‌ها کاربر را دارد.

از زمان تأسیس آرتیفکت، شرکت‌های متعددی با آن تماس گرفتند و یاهو یکی از شرکت‌های مذکور بود. کَت داونز مولدر، مدیرکل یاهو نیوز، می‌گوید که شرکتش پس‌ از خواندن نامه‌ی تعطیلی آرتیفکت تصمیم گرفت آن را بخرد.

یاهو از مدت‌ها قبل تلاش‌های زیادی روی شخصی‌سازی سیستم پیشنهاد خبر کرده است؛ اما آرتیفکت محصولی ویژه در این حوزه توسعه داده که بسیار کاربردی‌تر به‌نظر می‌رسد. آرتیفکت فناوری شخصی‌سازی محتوا و نمایش آن به کاربر را دراختیار یاهو قرار خواهد داد و یاهو نیز مخاطب موردنیاز این پلتفرم را تأمین خواهد کرد. داونز مولدر می‌گوید که ماهانه بیش از ۱۸۵ میلیون نفر به یاهو نیوز مراجعه می‌کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.