خبر اول

سخت‌افزار

April 8, 2024
8:19 دوشنبه، 20ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163761

شیائومی و هواوی در بازار خودروهای برقی رودرروی یکدیگر هستند

ICTna.ir – شرکت‌های سنگین‌وزن فناوری به رقیبی در بازار خودروی بزرگ، اما بیش از حد عرضه شده چین، تبدیل می‌شوند. اپل ممکن است برنامه‌های جاه‌طلبانه خودروهای برقی خود را کنار گذاشته باشد، اما در چین نبرد بین هواوی و شیائومی به تازگی آغاز شده است. شیائومی، سازنده گوشی های هوشمند، اولین خودروی خود، SU7 را تنها سه سال پس از ورود به بازار با سایز بازار 10 میلیارد دلاری روانه بازار کرد. زمانی که این شرکت تحویل خودروهای جدید را به صاحبان خود در چهارشنبه گذشته آغاز کرد، گفت که بیش از 100هزار سفارش برای این خودرو دریافت کرده است. قیمت این خودرو، 30هزار دلار است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)،شیائومی، برند شماره سه گوشی های هوشمند جهان، با گروه خودروسازی غول پیکر BAIC برای مهندسی و ساخت خودرو همکاری می کند. لی جون، مدیرعامل این شرکت می‌گوید انباشت 130 میلیارد یوان چین (18 میلیارد دلار آمریکا) به شرکت کمک می‌کند تا از کاهش شدید قیمت‌ها در بازاری که در حال حاضر بیش از حد عرضه شده است، مقابله کند.

در حالی که شیائومی در حال پز دادن در صدر اخبار بود، هوآوی تیترهای خاص خود را ایجاد کرد و از تحویل اولین خودروی توسعه یافته مشترک با چری خبر داد تا نشان دهد بر مشکلات تولیدی که این پروژه را با مشکل مواجه کرده بود غلبه کرده است. انتظار می رود این خودروی میان رده رقیبی برای SU7 باشد.

ریچارد یو، رئیس کسب و کار خودروهای هوشمند هوآوی، اخیراً گفت که با وجود زیان 6 میلیارد یوان (834 میلیون دلار) در سال گذشته، انتظار دارد این شرکت امسال به سود خود برسد.

 

دسترسی بیش از حد اپل

مطمئناً هواوی انتظارات زیادی از سری Aito دارد که با مشارکت خودروساز کوچک Seres ساخته است.

Aito در سه ماه اول سال با ارسال 31727 دستگاه در ماه مارس، در صدر جدول فروش در بین برندهای رقیب خوردهای برقی در چین قرار گرفته است. طبق گزارش‌ها، هواوی و سرس فروش تمام سال 600هزار دستگاه را هدف قرار داده‌اند که ده برابر آمار سال گذشته است.

حال این سوال مطرح میشود که چگونه این شرکت‌های فناوری چینی تا کنون، جایی که اپل شکست خورده، موفق بوده‌اند؟

پاسخ این است که اپل بیش از حد است! این غول آمریکایی فقط در حال برنامه ریزی یک خودروی الکتریکی نبود. پروژه تایتان آن با هدف ایجاد اولین وسیله نقلیه سطح بالا و کاملاً خودمختار در جهان ساخته شد که برای هر شرکتی بسیار بزرگ است.

همانطور که تحلیلگران مورگان استنلی خاطرنشان کردند ، پس از یک دهه تحقیق، اپل هنوز بدون محصول بود، در حالی که 200 شرکت دیگر روی خودروهای برقی و خودروهای خودران کار می کردند و 20 شرکت در حال حاضر بیش از 10هزار دستگاه در سال ارسال می کردند.

البته هواوی و شیائومی فقط با یکدیگر رقابت نمی کنند. آنها در رقابتی ترین و پیشرفته ترین بازار خودروهای برقی در جهان هستند.

اما تقاضا در حال کاهش است و انتظار می رود فروش برای دومین سال متوالی با چشم انداز ضعیف داخلی کاهش یابد، در حالی که تعداد رقبا در حال افزایش است.

با وجود این، تحلیلگران پیشنهاد می‌کنند که هواوی و شیائومی به لطف برندهای قوی، مشتریان وفادار و عمق مالی و همچنین وجود سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند آشنا در داشبورد، موقعیت خوبی برای بقا دارند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.