اپراتورها

April 6, 2024
22:30 شنبه، 18ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163830

هواوی در سال ۲۰۲۶ به دلیل معامله با ایران و نقض تحریم‌های آمریکا به دادگاه می‌رود

 

خبرگزاری رویترز گزارش می‌دهد که پس از پایان ناموفق مذاکرات برای توافقی در خارج از دادگاه، شرکت هواوی باید در ژانوی سال ۲۰۲۶ پیرامون اتهاماتی که گمراه‌کردن بانک‌ها در مورد معامله با ایران را شامل می‌شود، به دادگاه برود.

به گزارش پیوست، الکساندر سالومان معاون دادستان ایالات متحده روز پنجشنبه در کنفرانسی به قاضی ان دانلی گفت که «مذاکرات برای توافق خارج از دادگاه بی‌نتیجه پایان یافتند» و باید تاریخی برای دادگاه مربوطه مشخص شود.

به گفته قاضی تاریخ مناسب برای این پرونده ابتدای ژانویه سال ۲۰۲۶ است.

این پرونده که مدت‌ها است روابط به تنش میان آمریکا و چین دامن زده در سال ۲۰۱۸ و احضاریه‌ای برای منگ وانژو، مدیر ارشد مالی هواوی، که در ونکوور کانادا به جواز ایالات متحده در بازداشت به سر می‌برد کلید خورد.

اتهامات علیه منگ، که دختر بنیان‌گذار هواوی نیز هست، براساس توافقی در سال ۲۰۲۱ منتفی شد.

پرونده اصلی هواوی اما همچنان در انتظار دادگاه است و هواوی نیز اظهار گناه نکرده است.

سالومان می‌گوید از نگاه دادستان‌ها این پرونده بین چهار تا شش ماه طول می‌کشد.

داگلس اکسل، از وکلای هواوی، می‌گوید این شرکت در انتظار درخواستی برای تقسیم پرونده است که اتهامات کلاهبرداری بانکی را از اتهامات سرقت اسرار تجاری جدا کند اما دولت نشان داده که با چنین تقسیمی مخالف است و این اتهامات با یکدیگر مرتبط هستند.

هواوی در سال ۲۰۱۸ به کلاهبرداری بانکی و گمراه کردن بانک HSBC و دیگر بانک‌ها پیرامون فعالیت تجاری در ایران، که با تحریم‌های ایالات متحده مواجه است، متهم شد.

وزارت دادگستری ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ اتهامت بیشتری از جمله تلاش هواوی برای سرقت اسرار تجاری شش شرکت فناوری آمریکایی و کمک به ردیابی معترضان در ایران در اعتراضات سال ۲۰۰۹ را نیز به لیست اتهامات این شرکت اضافه کرد.

منگ در سپتامبر ۲۰۲۱ طی توافقی با دادستان‌ها به اظهارات نادرست درمورد کسب‌وکار هواوی در ایران اعتراف کرد.

او پس از یک جلسه غیرمعمول و مجازی اجازه یافت تا از کانادا به چین پرواز کند. کمی پس از این اتفاق چین دو زندانی کانادایی و دو فرزند آمریکایی آنها را که از بازگشت منع شده بودند آزاد کرد.

ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ دسترسی هواوی به فناوری آمریکایی را محدود کرد و این شرکت را به فعالیت‌هایی علیه امنیت ملی آمریکا متهم کرد که البته هواوی این اتهامات را رد می‌کند.

شرکت هواوی در سال ۲۰۲۳ پس از سال‌ها رکود بیشترین نرخ رشد را گزارش کرده و با بازگشت دوباره بازار گوشی حالا در حوزه‌های مختلفی مثل اجزای خودروهای هوشمند نیز فعالیت دارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.