5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

June 2, 2024
10:00 یکشنبه، 13ام خردادماه 1403
کد خبر: 166617

هند به دنبال حذف تجهیزات چینی در شبکه‌های ارتباطی خود است

ICTna.ir – هند در حال بررسی گزینه هایی برای حذف تجهیزات چینی در شبکه های ارتباطی است. به گزارش رسانه ها، دولت هند در حال بررسی جایگزینی تجهیزات موجود چینی در شبکه های مخابراتی این کشور است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مشخص نیست چه چیزی باعث شده است که دولت به فکر جایگزینی تجهیزات چینی مورد استفاده در شبکه های هند باشد. چند ماه پیش، وزارت ارتباطات هند موسوم به DoT از شرکت‌های مخابراتی این کشور خواسته بود تا جزئیات تجهیزاتی را که در شبکه‌هایشان استفاده می‌شود به اشتراک بگذارند.

هنگامی که DoT اطلاعاتی در مورد مقیاس تجهیزات شبکه “غیر قابل اعتماد” مورد استفاده در شبکه ها دریافت کرد، دولت تصمیم خواهد گرفت که آیا تجهیزات چینی را جایگزین کند یا خیر. گزینه‌های دیگری که طبق گزارش‌ها در نظر گرفته می‌شوند عبارتند از شکافت و تعمیر، که به معنای باز کردن و ارزیابی تجهیزات از منظر امنیتی و استقرار مجدد آن در صورت لزوم است. بر اساس گزارش‌ رسانه‌های هند، راه‌حل احتمالی دیگر نظارت فعال سیستم‌ها و ارزیابی تهدید و به دنبال آن در صورت لزوم جایگزینی خواهد بود.

دولت هند به دلیل نگرانی های امنیتی که در چندین کشور مطرح شده است، استفاده از تجهیزات چینی را منع کرده است. دو کشور هند و چین نیز روابط سیاسی سردی دارند.

دولت ایالات متحده آمریکا در سال 2020 یک برنامه گسترده “تعمیر و جایگزینی” را برای جایگزینی تمام تجهیزات چینی یا هر ابزار ناامن دیگر در شبکه های خود راه اندازی کرد. این برنامه توسط دولت آمریکا تامین مالی شد. به طور مشابه، بریتانیا نیز در حال جایگزینی تجهیزات چینی در شبکه های خود است.

چند سال پیش، در سال 2020، دولت هند شرکت‌های مخابراتی را موظف کرد فقط از تجهیزات فروشندگانی استفاده کنند که گواهینامه «منبع مورد اعتماد» را از دولت دریافت کرده‌اند. فروشندگان چینی هواوی و ZTE، هنوز این گواهی را دریافت نکرده اند.

اگر دولت از شرکت‌های مخابراتی بخواهد بخشی از تجهیزات یا تجهیزات موجود چینی را از منابع غیرقابل اعتماد حذف کنند، شرکت دولتی بهارات سانچار نیگام (BSNL) نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. از آنجایی که فروشندگان چینی تجهیزات مخابراتی را با نرخ های پایین ارائه می کنند، به طور گسترده توسط شرکت های مخابراتی دولتی، BSNL و Mahanagar Telephone Nigam (MTNL) استفاده می شود. معمولاً سازمان‌های دولتی این وظیفه را دارند که از ارزان‌ترین تجهیزات استفاده کنند.

بهارتی ایرتل و Vodafone Idea هم به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار خواهند گرفت زیرا آنها دارای شبکه های قدیمی هستند که تجهیزات چینی در آن نقش مهمی ایفا می کنند. بنابراین، جایگزینی تجهیزات چینی احتمالاً باعث شکست مالی برای شرکت‌های مخابراتی فعلی می‌شود.

در همین حال، Reliance Jio چندین بار ادعا کرده است که از هیچ تجهیز چینی در شبکه خود استفاده نمی کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.