هوش مصنوعی

April 12, 2024
20:16 جمعه، 24ام فروردینماه 1403
کد خبر: 164134

ChatGPT برای کاربران پولی آپدیت شد

منبع: Digiato

OpenAI سرانجام هوش مصنوعی ChatGPT را برای اجرای مدل جدید GPT-4 Turbo خود ارتقا داده است. این به‌روزرسانی باعث بهبود قابلیت‌های استدلالی چت‌بات، لحن بهتر در مکالمات و عملکرد کلی بهتر آن می‌شود.

براساس پست منتشرشده توسط OpenAI در ایکس، مدل جدید GPT-4 Turbo «قابلیت‌های نگارش، ریاضی، استدلال منطقی و کدنویسی» ChatGPT را بهبود می‌بخشد و همچنین دیتابیس این نسخه، براساس داده‌های عمومی تا دسامبر 2023 یعنی تا آذر و دی‌ ماه 1402 آموزش داده شده است. البته باید اشاره کرد که این نسخه فقط برای مشترکین ChatGPT Plus ارائه شده است و افرادی که از نسخه رایگان چت‌بات استفاده می‌کنند، همچنان فقط به GPT-3.5 دسترسی دارند.

یکی از قابل‌توجه‌ترین تغییرات این نسخه برای کاربران، نحوه تعامل ChatGPT از طریق متن است. در واقع GPT-4 Turbo برای ارائه پاسخ‌های مستقیم‌تر، کوتاه‌تر و محاوره‌ای‌تری طراحی شده است.

برای نمایش این ویژگی، OpenAI تصویر بالا را به اشتراک گذاشته است که در آن از چت‌بات خواسته شده تا یک پیام برای اطلاع‌رسانی به دیگران برای حضور در جشن تولد بنویسد. نسخه قبلی ChatGPT، پیامی طولانی‌تر با جزئیات نه‌چندان مهم ارائه کرده است، در حالی که مدل جدید یک پیام کوتاه که شامل اصل منظور کاربر می‌شود، نوشته است.

بازخورد کاربران نسبت به ارتقاء ChatGPT

بازخورد اولیه کاربرانی که GPT-4 Turbo را امتحان کرده‌اند، نتایج امیدوارکننده‌ای را به همراه داشته است. به عنوان مثال، در حوزه کدنویسی، یکی از کاربران ایکس به یک «جهش بزرگ در زمینه ریاضیات/استدلال» اشاره کرده است. کاربر دیگری نیز در مورد توانایی مدل برای تولید کدهای ساده‌تر و در عین حال پرجزئیات مانند افزودن خودکار پرچم برای دانلود ویدیوهای با کیفیت بالا، اظهار نظر کرده است.

استارتاپ تحت حمایت مایکروسافت همچنین قصد دارد به سرمایه‌گذاری‌های خود برای بهبود عملکرد ChatGPT ادامه دهد. لازم به ذکر است که مدل GPT-4-Turbo در حال حاضر از طریق مایکروسافت کوپایلوت هم برای کاربران عادی و هم برای کاربران مشترک نیز در دسترس است، اما نسخه قدیمی‌تر آن محسوب می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.