اپراتورها

خبر اول

فرکانس

April 16, 2024
10:00 سه شنبه، 28ام فروردینماه 1403
کد خبر: 164285

مقامات وزارت دفاع آمریکا برای اشتراک گذاری فرکانس آماده می‌شوند

ICTna.ir – مقامات ارشد نظامی ایالات متحده آمریکا، از جمله جان شرمن، مدیر ارشد اجرایی وزارت دفاع آمریکا، گفتند که پنتاگون در حال برنامه ریزی برای یک “تحول” برای توسعه فناوری اشتراک طیف پویا (DSS) برای باندهای پایین تر 3 گیگاهرتز و سایر باندها است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مقامات ارشد نظامی آمریکا در جریان یک رویداد رسانه ای، علاقه پنتاگون به اشتراک گذاری طیف را تکرار کردند و این فناوری را “مهتابی و تحول آفرین” توصیف کردند که به آمریکا کمک می کند تا در برابر رقبای خود هم از نظر اقتصادی و هم از نظر نظامی برتری داشته باشد.

جان شرمن، مدیر ارشد اجرایی وزارت دفاع، روز دوشنبه در یک رویداد در واشنگتن دی سی در این خصوص گفت: این یک رویداد تاریخی است.

او در مورد کلمه “مهتاب” گفت: “من آن اصطلاح را دوست دارم” و توضیح داد که این واژه دشواری هدف اشتراک طیف و همچنین هوشمندی لازم برای رسیدن به آن را نشان می دهد.
او گفت: “من این انگیزه را دارم. آنچه صبح ها مرا از رختخواب بیرون می آورد انجام کارهای سخت است.” او ادامه داد: این بر عهده ما – من و شما – است که بفهمیم چگونه این کار را انجام می دهیم.

دولت بایدن در اوایل سال جاری برنامه اجرایی خود را برای استراتژی طیف ملی که در نوامبر از آن رونمایی کرد، شرح داد . این طرح پیاده سازی نحوه اجازه دادن به کاربران تجاری در باند پایین 3 گیگاهرتزی را که در حال حاضر توسط ارتش آمریکا استفاده می شود، مطالعه خواهد کرد. با این حال، مطالعه دولت در مورد این شغل تا سال 2026 انجام نخواهد شد.

شرمن درباره این مطالعه گفت: من مشتاقانه منتظرم تا ببینم چه چیزی از این نتیجه حاصل می شود. “ما آماده نقل مکان هستیم.”

سایر مقامات وزارت دفاع نیز نظرات شرمن را تکرار کردند.

دیوید ایزاکسون، یکی دیگر از مقامات وزارت دفاع، در مورد نیاز دولت، دانشگاه و صنعت برای همکاری با این مشکل گفت: “ما با چالش های فنی روبرو هستیم که بدون شما نمی توانیم انجام دهیم. کار کردن با هم، خود موفقیت است.”

استیون تروبلود، مسئول وزارت دفاع آمریکا که کار پنتاگون در زمینه اشتراک طیف پویا (DSS) را رهبری می‌کند، گفت که چنین فناوری اشتراک‌گذاری نشان‌دهنده “یک چالش مهندسی عظیم” است و “چالش‌انگیز اما شدنی” است.

او گفت: «اکنون زمان آن فرا رسیده است که الهامات و تلاش های خود را افزایش دهیم.

باند پایین 3 گیگاهرتز که بین 3.1 گیگاهرتز و 3.45 گیگاهرتز قرار دارد، ارتش آمریکا و صنعت بی سیم ایالات متحده را مستقیماً در برابر یکدیگر قرار می دهد. این به این دلیل است که ارتش در حال حاضر رادار و سایر عملکردها را در باند پایین 3 گیگاهرتز اجرا می کند، اما صنعت بی سیم می خواهد برای 5G به باند دسترسی پیدا کند.

به گفته انجمن لابی صنعت بی سیم CTIA، سیاست گذاران باید باند را برای 5G آزاد کنند تا آمریکا بتواند در صحنه بین المللی رقابتی باقی بماند. اما مقامات نظامی به طور کلی استدلال می کنند که این باند برای انواع عملیات نظامی، از جمله فناوری های طراحی شده برای رهگیری موشک های شلیک شده به خاک آمریکا، ضروری است. در نتیجه، مقامات وزارت دفاع از به اشتراک گذاری طیف حمایت می کنند، اما نه از انتشار کامل طیف. صنعت بی سیم عموماً خواهان دسترسی انحصاری به طیف است.

موضع وزارت دفاع در مورد به اشتراک گذاری باند پایین 3 گیگاهرتز چیز جدیدی نیست. هنگامی که در سال 2020 “استراتژی برتری طیف الکترومغناطیسی” 28 صفحه ای خود را منتشر کرد ، در این سند آمده بود که پنتاگون “به دنبال حفظ تطابق بیش از حد نظامی علیه دشمنان خود و در عین حال اشتراک گذاری طیف با شرکای تجاری است.”

با این حال، اخیراً، یکی از مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا پیشنهاد کرد که آژانس در نظر دارد برخی از عملیات راداری هوابرد خود را از باند پایین 3 گیگاهرتز خارج کند تا آن را برای عملیات 5G آزاد کند.

مقامات صنعت بی‌سیم از تلاش‌های وزارت دفاع برای اشتراک‌گذاری طیف در رویداد رسانه‌ای روز دوشنبه حمایت کردند. مردیث اتول بیکر، مدیر عامل CTIA گفت: “جهان در حال تبدیل شدن به مکانی چالش برانگیزتر است” و در نتیجه پنتاگون و صنعت بی سیم باید با یکدیگر همکاری کنند. او گفت: “این آسان نخواهد بود.”

صرف نظر از این، موضوع همچنان بحث برانگیز است.

به عنوان مثال، وزارت دفاع اخیراً یک نسخه ویرایش شده از ارزیابی امکان سنجی به اشتراک گذاری طیف رادار میان باند نوظهور خود (EMBRSS) منتشر کرده است. تقریباً دو سال از تهیه این گزارش می گذرد، این گزارش چالش های اشتراک طیف در باند پایین 3 گیگاهرتز را تشریح می کند. پس از انتشار این گزارش، مقامات CTIA این گزارش را “ناقص” توصیف کردند زیرا به سایر تکنیک‌های مدیریت طیف مانند تنظیم مجدد، جابجایی و بسته‌بندی مجدد توجهی نمی‌کرد.

با این وجود، مقامات وزارت دفاع در روز دوشنبه به طور کلی استدلال کردند که پنتاگون و صنعت بی سیم باید در طول یک سال آینده با یکدیگر همکاری کنند تا اشتراک طیف را به واقعیت تبدیل کنند. آنها استدلال کردند که تکنیک های به اشتراک گذاری پیشگام در باند طیف 3.5 گیگاهرتز CBRS نیاز به گسترش و بهبود دارند و اشتراک گذاری باید عمدتاً خودکار باشد، هرچند با نظارت هوش انسانی انجام خواهد شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.