اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

خبر اول

فیبرنوری

April 17, 2024
10:00 چهارشنبه، 29ام فروردینماه 1403
کد خبر: 164287

Telstra کسب و کار OTT را در آب های دشوار آسیایی آغاز می‌کند

ICTna.ir – شرکت مخابراتی استرالیایی تلاستار (Telstra)، بزرگترین توزیع کننده پهنای باند در آسیا، تأثیر شبکه های اینترنتی سنگین آمریکا را “فوق العاده مثبت” توصیف می کند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، به گفته پل آبفالتر، رئیس عمده‌فروشی جهانی و شمال آسیای این شرکت، شرکت‌های سنگین وزنی مانند گوگل و متا حدود 80 درصد از سرمایه‌گذاری کابل‌های ترانس آتلانتیک را تشکیل می‌دهند، اما تنها 20 تا 30 درصد در مسیرهای داخل آسیایی هستند.

آبفالتر گفت که ناوگان ماهیگیری عظیم، آب های کم عمق و تراکم جمعیت آسیا، آن را به “مکانی واقعا سخت برای ایجاد و نگهداری کابل ها تبدیل کرده است”. این به این معنی نیست که پیچیدگی های نظارتی و تنش های ژئوپلیتیکی ادامه دار را فراموش کنیم.

آبفالتر گفت که نتیجه تجارت پهنای باند زیردریایی این است که هایپراسکیلرها تمایل دارند بر روی مسیرهای بین قاره ای تمرکز کنند و “بیشتر آنها پشت حامل ها وارد می شوند” در ساخت کابل های داخل آسیا.

اما او تاثیر ابر مقیاس‌کننده‌ها بر این بخش را به دلیل مقیاسی که به ارمغان می‌آورند و سرعتی که در آن کار می‌کنند، “فوق العاده خالص مثبت” توصیف می‌کند.

 

رهبری گوگل

او به همکاری Telstra با گوگل در سیستم Pacific Connect اشاره می‌کند ، مجموعه‌ای از کابل‌های اصلی و شاخه‌ای که ایالت‌های جزیره‌ای اقیانوس آرام که از پهنای باند محروم هستند را به هم متصل می‌کند، که ظرفیت استرالیا را نیز افزایش می‌دهد.

Telstra و AP Telecom روی اتصال گوام به برخی از جزایر اقیانوس آرام جنوبی کار می‌کردند، اما این پروژه تنها پس از همکاری با ساخت کابل‌های طولانی ترانس پاسیفیک گوگل ، به نتیجه رسید و به طور قابل توجهی سرعت ساخت را افزایش داد.

آبفالتر گفت: ما از رهبری گوگل در آنجا سپاسگزاریم.

او خاطرنشان می کند که حتی اگر یک ابر مقیاس کننده اکنون فیبر تاریک را برای کسب درآمد از هزینه ساخت کابل می فروشد، این تهدیدی برای اپراتورها نیست. او گفت: تنها کاری که هیچ یک از هایپراسکیلرها انجام نمی دهند یا قصد انجام آن را ندارند این است که وارد تجارت با ظرفیت روشن شوند. هیچ یک از آنها امواج 100 گیگ را انجام نمی دهند، هیچ یک از آنها آماده عمل کردن مانند مخابرات در هر شکل و شکلی نیستند”.

پیشنهاد Telstra به شرکای خود این است که بزرگترین پخش کننده پهنای باند در داخل آسیا با 36 ایستگاه فرود کابلی و بزرگترین تیم عملیات شبکه زیر دریا است.

این یکی از شرکای محلی اصلی در کابل جدید اکو است که اولین ارتباط مستقیم بین سنگاپور و سواحل غربی آمریکا است که قرار است اواخر سال جاری به بهره برداری برسد.

Telstra ایستگاه فرود سنگاپور، خدمات فرود، برخی خدمات دریایی و NOC را ارائه خواهد کرد.

آبفالتر می‌گوید: ما در ساخت و راه‌اندازی اکوسیستم و همچنین با تبدیل شدن به ظرفیت فروش حامل‌های سنتی درآمد کسب خواهیم کرد.

اما در حالی که Telstra برای تصاحب سهمی از بازار فعلی موقعیت خوبی دارد، Abfalter اذعان می کند که با پیش بینی تاثیر هوش مصنوعی مشکل دارد.

او گفت: “پیش‌بینی پنج سال آینده بسیار سخت است، فوق‌العاده سخت است، که برای ما بازی آسانی نیست، زیرا ما در کار ساخت و ساز زیر دریا هستیم. ساختن یکی از آن‌ها پنج سال طول می‌کشد. این امر پیش‌بینی را کمی چالش‌برانگیز می‌کند. “

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.