اپراتورها

باندپهن

خبر اول

مخابرات فضایی

April 18, 2024
12:00 پنجشنبه، 30ام فروردینماه 1403
کد خبر: 164393

استارلینک برای دریافت مجوز ISP به دولت اندونزی درخواست می‌دهد

ICTna.ir – به گفته وزارت ارتباطات اندونزی، منظومه ماهواره ای استارلینک، مجوز VSAT لازم را برای راه اندازی هاب VSAT و تجهیزات ایستگاهی که قبلاً در این کشور ساخته بود، دریافت کرده است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اسپیس ایکس درخواست مجوز ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی (ISP) برای واحد ماهواره‌ای استارلینک خود از دولت اندونزی کرده است و استارلینک قرار است آزمایش‌های خدمات اینترنتی را در شهر جدید ناسوترا که قرار است اواخر امسال افتتاح شود، انجام دهد.

رسانه‌های محلی گزارش دادند وزارت ارتباطات این کشور انتظار دارد استارلینک به زودی بتواند خدمات اینترنتی کسب‌وکار به مصرف‌کننده را در اندونزی ارائه دهد که این شرکت با سایر الزامات نظارتی مطابقت داشته باشد. این شرکت از سال 2022 یک پایگاه محلی عملیات در مجمع الجزایر اندونزی داشته است.

دولت اندونزی پیشتر محدودیتی را که شرکت های خارجی را از سرمایه گذاری در خدمات مخابراتی مبتنی بر ماهواره این کشور منع می کرد، حذف کرد و اکنون به شرکت های خارجی مانند استارلینک اجازه می دهد تا 100 درصد سهام شرکت های فعال در این بخش را در اختیار داشته باشند.

علاوه بر درخواست مجوز برای فعالیت به عنوان یک ISP، وزارت ارتباطات گفت استارلینک قبلاً مجوز VSAT لازم را برای راه اندازی هاب VSAT و تجهیزات ایستگاهی که قبلاً در کشور ساخته بود دریافت کرده است.

به گفته ویان تونی سوپریانتو، مدیر کل پست و انفورماتیک در وزارت ارتباطات و اطلاعات اندونزی (معروف به Kominfo)، به عنوان شرط دریافت این دو مجوز، استارلینک باید در طی سال آزمایش عملیاتی را در شهر جدید ناسوترا، پایتخت جدید انجام دهد.

او تخمین می زند که کل آزمایشی می تواند در سال جاری تکمیل شود و به استارلینک اجازه می دهد تا به زودی خدمات اینترنت مبتنی بر ماهواره را به کاربران محلی ارائه دهد.

 

روی مناطق دور افتاده تمرکز کنید

در همین حال، بودی آری ستیادی، وزیر ارتباطات و اطلاعات بر تعهد دولت به برابری تجاری میان بازیگران صنعت مخابرات تاکید کرد.

بودی به رسانه های محلی گفت: زمانی که سرویس مخابرات ماهواره ای استارلینک به مشتریان خرده فروشی در اندونزی شروع به فروش کند، کومینفو (وزارت ارتباطات) بر عملکرد آن نظارت خواهد کرد.

ویان اشاره کرد که در حالی که استارلینک به یک زمین بازی برابر خواهد پیوست، وجود آن تهدیدی برای اپراتورهای تلفن همراه محلی نخواهد بود زیرا خدمات آن عمدتاً در مناطق دورافتاده کشور هدف قرار خواهد گرفت. شاید، سرویس مخابرات ماهواره ای استارلینک برای خرده فروشی در شرایط برابر با ارائه دهندگان خدمات اینترنتی محلی رقابت کند. قیمت های فروش ممکن است یکسان باشد. توزیع خدمات مخابراتی ماهواره ای استارلینک بیشتر برای مناطق و صنایع دور افتاده، به ویژه صنعت معدن مناسب است.

 

گسترش به آسیای جنوب شرقی

استارلینک نزدیک به دو سال پیش از طریق واحد محلی خود، PT Starlink Services Indonesia، که با Telkomsat مشارکت مداوم دارد، در اندونزی حضور پیدا کرد . این شرکت خدمات بک هال را در بهره برداری از شبکه ثابت بسته PT و Telkom Satelit اندونزی ارائه می دهد.

استارلینک با ارائه خدمات بکهال از ارائه خدمات سلولی 4G، به ویژه در مناطق روستایی که هنوز به طور مستقیم به کابل های فیبر نوری متصل نشده اند، پشتیبانی می کند.

با درخواست مجوز ISP در اندونزی، استارلینک گسترش خود را در جنوب شرقی آسیا تقویت کرد.

در جولای 2023 مالزی استارلینک را برای فعالیت در این کشور و اتصال مکان‌های دوردست تأیید کرد، در حالی که اسپیس ایکس در دسامبر 2022 با یک شریک محلی قراردادی را برای استارلینک امضا کرد تا خدمات پهنای باند ماهواره‌ای را به مشاغل و دولت فیلیپین ارائه دهد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.