اپراتورها

بازار سرمایه

باندپهن

تلفن همراه

خبر اول

فیبرنوری

April 20, 2024
13:00 شنبه، 1ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 164473

روند رشد میزان مشتریان پهنای باند در آمریکا متوقف شد!

ICTna.ir – طبق تحقیقات مراکز تحقیقاتی New Street و KeyBanc Capital Markets، ارائه دهندگان مخابراتی آمریکا ممکن است در سه ماهه اول سال 2024 شاهد کاهش بیشتر از حد انتظار در تعداد ثبت نام و جذف مشتریان جدید باشند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، به گفته این دو گروه تحلیلگر، ثبت نام مشتریان جدید در میان اپراتورهای شبکه بزرگ در صنعت پهنای باند ایالات متحده آمریکا، در سه ماهه اول سال جاری به شدت کاهش یافت. اما آنها مطمئن نیستند که چرا این اتفاق افتاده است.

تحلیلگران مالی KeyBanc Capital Markets در یادداشتی خطاب به سرمایه گذاران چهارشنبه با اشاره به پایان مورد انتظار برای سرمایه گذاران نوشتند: کاملاً واضح است که فشارهای کلان در کنار رقابتی شدید در جریان است، رشد مشترکین باید برای بیشتر افراد منفی باقی بماند و ACP (طرح حمایت ارتباطی دولت از افراد فقیر) مخل خواهد بود.

تحلیلگران مالی در نیو استریت ریسرچ هم با این موضوع موافق بودند. آنها روز پنجشنبه در یادداشت خود خطاب به سرمایه گذاران نوشتند: “پیش بینی اولیه ما برای سه ماهه 2024 [مشتری] بسیار کمتر از سال قبل و دوره پیش از همه گیری کرونا است.”

تحلیلگران از New Street و KeyBanc انتظار دارند که ارائه دهندگان خدنمات ارتباطی مبتنی بر کابل، از جمله Comcast، Charter Communications و Altice، بخش اعظم کاهش سرعت جذب را تحمل کنند.

تحلیلگران نیو استریت نوشتند: “ما انتظار داریم کابل 130هزار مشترک مسکونی را از دست بدهد که کاهشی 185هزار نفری نسبت به رشد متوسط ​​گزارش شده در سال گذشته است.”

تحلیلگران KeyBanc پیش بینی های مشابهی ارائه کردند: “ما شاهد از دست دادن 136هزار مشترک باند پهن خانگی کابل در سه ماهه اول هستیم که احتمالاً در سه ماهه دوم بدتر خواهد شد.”

برای روشن بودن، ارقام مربوط به شرکت های مخابراتی عمومی است. NCTC که نماینده بسیاری از ارائه دهندگان کوچکتر است، به اعضای خود پیشنهاد کرده است که رشد 4 درصدی را در سال گذشته گزارش کرده اند. این انجمن تقریباً 700 شرکت عضو دارد که در حدود یک سوم تمام خانواده های متصل در ایالات متحده خدمات رسانی می کنند.

 

اما چرا؟

“آیا پس از چند سال رشد سریعتر از نرمال، این یک افت است؟ آیا این رشد مازاد توسط ACP در حال تبخیر شدن است؟” تحلیلگران نیو استریت متعجب شدند. برنامه ACP دولت که به خانوارهای کم درآمد تا 30 دلار در ماه برای خدمات پهنای باند ارائه می کند، پذیرش ثبت نام های جدید را در فوریه متوقف کرد.

اساساً آیا این یک کندی موقت است، یک حالت عادی جدید است یا رشد بیشتر کند خواهد شد؟ تحلیلگران خیابان جدید ادامه دادند. ما هنوز پاسخ این موضوع را نمی‌دانیم، اگرچه معتقدیم بازار سال‌ها رشدی بالاتر از سرعت تشکیل خانواده دارد. نفوذ پهنای باند در حال حاضر 87 درصد است و ما پیش‌بینی می‌کنیم که در نهایت به بیش از 90 درصد برسد.

تحلیلگران KeyBanc حدس زدند که عوامل مختلفی بر بازار پهنای باند ایالات متحده تأثیر می گذارد. آنها نوشتند: یک مورد بزرگ تعداد فروش خانه های جدید و موجود همچنان پایین است، “که ما آن را به عنوان محرک های کلان کلیدی برای رشد مشترکان باند پهن می دانیم.”

عوامل دیگر شامل پایان یارانه ACP دولت است که در نهایت می تواند حدود 13 درصد از دریافت کنندگان ACP، تقریباً 3 میلیون خانوار آمریکایی، را مجبور به لغو خدمات مخابراتی خود کند. انتظار می رود که ACP تا ماه مه با کمبود بودجه مواجه شود و از مداخله کنگره جلوگیری شود.

به گفته تحلیلگران نیو استریت، سوال بزرگ دیگر این است که صنعت مخابرات ایالات متحده چه زمانی به “عادی جدید” خود می رسد. این احتمالا به سرعت اتفاق نمی افتد.

New Street Analysts نوشت: «مطمئناً نه در سه ماهه دوم یا سه ماهه بیست و چهارم، که شاهد اختلال ناشی از از دست دادن یارانه های ACP خواهیم بود. ما تخمین می زنیم که صنعت 1.2 میلیون مشترک را از دست خواهد داد و همه اپراتورها تا حدودی تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

 

چه کسانی تحت تاثیر قرار خواهند گرفت؟

بر اساس گزارش مفصل New Street در مورد این موضوع، ارائه دهندگان کابل بیشترین کاهش را متحمل خواهند شد، در حالی که ارائه دهندگان فیبر از گسترش شبکه مستمر خود سود خواهند برد. در همین حال، اپراتورهای دسترسی بی‌سیم ثابت (FWA) می‌توانند شاهد کاهش تعداد مشتریان مسکونی جدیدی باشند که برای خدمات خود ثبت‌نام می‌کنند.

به طور خاص برای اپراتورهای کابلی، تحلیلگران خیابان نیو 719هزار مشتری کابلی جدید در سه ماهه اول سال 2018 در میان ارائه دهندگانی مانند Charter، Comcast و Altice شمارش کردند. این رقم در سال 2019 به 798هزار نفر و در سال 2020 به 1.1 میلیون نفر در روزهای اولیه همه گیری افزایش یافت. اما در سال 2021 شروع به سقوط کرد و در سال 2024 این صنعت ممکن است تا 130هزار مشتری جدید مسکونی را از دست بدهد.

به طور مشابه، اپراتورهای مخابراتی با شبکه های مسی DSL همچنان مشتریان خود را از دست خواهند داد.

در همین حال، انتظار می‌رود اپراتورهای فیبر مانند AT&T، Frontier و ورایزون، 418هزار مشتری مسکونی جدید در سه ماهه اول سال 2024 به دست آورند. اما این میزان در مقایسه با 442هزار در سه ماهه مشابه سال 2023 کاهش یافته است. اتصال فیبر را برای مشتریان بالقوه بیشتری به ارمغان می آورند.

انتظار می رود FWA نیز کند شود.

تحلیلگران نیو استریت می نویسند: «ما تخمین می زنیم که تعداد افزوده های FWA مسکونی با 65خزار کاهش به 605هزار نفر کاهش خواهد یافت. ورایزون و T-Mobile اپراتورهای اصلی FWA بازار هستند، اما AT&T اخیراً به این بخش پیوسته است.

تحلیلگران توضیح دادند که ارقام آنها فقط برای مشتریان FWA مسکونی است و نه مشتریان تجاری. T-Mobile و AT&T اخیراً به شدت شروع به جذب مشتریان سازمانی FWA کرده اند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.