تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 24, 2024
13:31 چهارشنبه، 5ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 164914

پاسخ دیوار به وزارت راه و شهرسازی: به‌جای تهدید، به تعهداتتان عمل کنید

مدیرعامل «دیوار» در واکنش به انتشار خبر «هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر مسدودشدن بخش املاک دیوار و شیپور»،‌ ضمن تشریح اقداماتی که این پلتفرم انجام داده است، خواست این وزارت به تعهداتش عمل کند.

اشکان آرمندهی با اشاره به سابقه این ماجرا گفت: «دیوار از ۱۸ مهرماه ۱۴۰۲ به سامانه املاک و اسکان وصل شده است و در فرایند ثبت آگهی، هر کاربری که بخواهد آگهی ملک منتشر کند، امکان استفاده از این سامانه و دریافت نشان تطبیق کد ملی با کد پستی را دارد.»

آرمندهی مسئله را یک موضوع سلیقه‌ای دانست و گفت: «مشکل این است که دوستان وزارت راه و شهرسازی چندین ماه است که روی یک موضوع سلیقه‌ای درباره محل قرارگرفتن دکمه ورود به این سامانه، بدون در نظر گرفتن استانداردهای طراحی رابط کاربری، متوقف شده‌اند.»

او افزود: «در جلسه‌ای که ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد، برای پلتفرم‌ها تعهد ایجاد درگاه اتصال به سامانه املاک و اسکان تعیین شد و ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن به تعهدمان عمل کردیم. در همین جلسه برای وزارت راه و شهرسازی هم تعهداتی تعیین شد که تاکنون به آن عمل نشده است.»

آرمندهی درباره تعهدات وزارت راه توضیح داد: «ازجمله تعهدات وزارتخانه این بود که اگر شخصی غیر از مالک، قصد آگهی ملکی را داشت، تنها درصورتی مجاز به انتشار آگهی است که کد ملی و شماره موبایل مالک را هنگام ثبت آگهی در سکو وارد کند و پس از تأیید مالک، اجازه انتشار آگهی داده شود.»

آرمندهی ادامه داد: «پیاده‌سازی این موضوع از وظایف وزارت راه و شهرسازی است ولی تاکنون برای مشخص‌کردن این فرایند هیچ اقدامی نشده است. تعجب می‌کنم از موضع دوستان وزارت راه و شهرسازی که صرفاً روی مسئله مسدودسازی تأکید می‌کنند. ما ۷ ماه است که به تعهداتمان عمل کرده‌ایم و هر کاربری در فرایند ثبت آگهی ملک هم می‌تواند درگاه اتصال به سامانه املاک و اسکان را ببیند.»

مدیرعامل دیوار همچنین با اشاره به ایرادات فنی وب‌سرویس سامانه املاک و اسکان نیز گفت: «ما در بهمن‌ماه ۱۴۰۲ و پس از گذشت ۴ ماه از اضافه‌شدن درگاه این سامانه به دیوار، پس از جلساتی که با مسئولان وزارت راه داشتیم، طی نامه‌ای به رئیس کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال، تعدادی از ایرادات سامانه را اعلام کرده و درخواست اصلاح آن‌ها را داشته‌ایم.»

به گفته او، «تأخیر در پاسخگویی، نرخ پایین تأیید به درخواست‌های ارسالی (تنها ۱۰ درصد)، معیارهای اشتباه برای احراز هویت مانند اینکه کاربر می‌تواند با استفاده از کد پستی یک ملک نامرتبط، آگهی خود را احراز کند، ازجمله ایرادات این سامانه است، اما تاکنون اقدامی برای حل این مسائل انجام نشده است.»

آرمندهی همچنین گفت: «البته ما به این وضعیت تکراری عادت کرده‌ایم؛ از سال ۹۸، دستگاه‌هایی که در انجام وظایف خود کم‌کاری می‌کنند، هر سال در همین فصل که پیک جابه‌جایی مستأجران است، به‌دلیل انتقادات و نارضایتی‌ها، صرفاً می‌خواهند تقصیر را به گردن پلتفرم‌ها بیندازند. چند سال می‌گفتند قیمت‌ها از روی سایت برداشته شود، یک سال حکم به تعلیق دادند و حالا هم از مسدودسازی می‌گویند.»

مدیرعامل دیوار افزود: «ما حتی فهرستی از کسانی که به‌صورت هدفمند آگهی‌های غیرواقعی در بخش املاک منتشر کرده‌اند، آماده کرده و به‌دلیل تضییع حقوق و اتلاف وقت کاربرانمان، فرایند شکایت قضایی از آن‌ها را هم شروع کرده‌ایم؛ چون این موضوع از دغدغه‌های اصلی دیوار برای افزایش کیفیت آگهی‌هاست.»

آرمندهی در پایان تأکید کرد: «ما همچنین برای احراز هویت کاربران آگهی‌گذار ملک، در تاریخ ۱۰ آذرماه ۱۴۰۲ یک سامانه دیگر به اسم «ونیفای» را نیز فعال کرده‌ایم. جلوگیری از انتشار آگهی‌های غیرواقعی از اهداف و برنامه‌های اصلی ما در دیوار است و از هر اقدامی که درزمینه رسیدن به این هدف مؤثر باشد، استقبال کرده و برای اجرای آن آماده همکاری و تعامل هستیم.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.