سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

April 24, 2024
19:08 چهارشنبه، 5ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 164950

توضیح مبهم ایلان ماسک درباره آینده حضورش در تسلا

منبع: Digiato

به‌تازگی در جریان جلسه اعلام درآمد تسلا، از «ایلان ماسک» سؤال شد که آیا قصد دارد طی سال‌های آینده از سمت خود به‌عنوان مدیرعاملی غول خودروسازی کناره‌گیری کند یا خیر. درمقابل، ماسک از ارائه یک پاسخ مستقیم به این سؤال خودداری کرد.

به‌ گزارش اینسایدر، مدیرعامل تسلا در جریان گزارش درآمد سه‌ماهه اول این شرکت که افت شدید سود و درآمد غول خودروسازی را نشان می‌دهد، با سؤال «تونی ساکوناگی»، یکی از تحلیلگران وال‌استریت، در مورد آینده خود مواجه شد. او با اشاره به این موضوع که ماسک درحال‌حاضر علاوه بر تسلا، مدیریت چندین شرکت دیگر مانند SpaceX، ایکس و The Boring Company را بر عهده دارد، از ایلان ماسک سؤال کرد:

«شما هم‌اکنون رهبر خیلی از شرکت‌های مهم هستید. شاید بتوانید در مورد علاقه قلبی خود صحبت کنید و اینکه آیا انتظار دارید در سه سال آینده مشارکت خود در تسلا را در هر مقطعی کاهش دهید؟»

ماسک در پاسخ گفت: «تسلا بخش زیادی از زمان کار من را تشکیل می‌دهد و تقریباً هر روز هفته در آن مشغول به کار هستم. به‌ندرت پیش می‌آید که بعدازظهر یکشنبه را تعطیل کنم؛ بنابراین کاملاً مطمئن می‌شوم که تسلا بسیار موفق است. [درحال‌حاضر] شرکت رونق دارد و در آینده نیز چنین خواهد بود.»

بنابراین ماسک با پاسخ مبهم خود هیچ جواب دقیقی به این موضوع نمی‌دهد که آیا قصد دارد همکاری خود با تسلا را در آینده کاهش دهد یا خیر.

تسلا در سه‌ماهه ابتدایی سال 2024، 1.1 میلیارد دلار سود و 21 میلیارد دلار درآمد داشته که این ارقام نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته به‌ترتیب 55 و 9 درصد کاهش یافته است. حاشیه سود عملیاتی تسلا نیز در فصل اول 2024 به 5.5 درصد رسیده، درحالی‌که در فصل اول 2023 این میزان برابر با 11.4 درصد بود. ماسک که اخیراً سفر خود به هند را به‌دلیل مشکلات تسلا به تعویق انداخته بود، از حرکت بازار به‌سمت خودروهای هیبریدی به‌جای خودروهای برقی، به‌عنوان اصلی‌ترین عامل بروز این شرایط یاد کرده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.