رسانه‌های اجتماعی

April 28, 2024
12:12 یکشنبه، 9ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 165206

بهبود حال بازار تبلیغات دیجیتال

منبع: Peivast

بزرگترین شرکت‌های تبلیغاتی جهان پس از مدت‌ها تعدیل نیرو و کاهش هزینه‌های خود بالاخره از یک روند رو به رشد درآمدی می‌گویند. گوگل، متا و اسنپ،‌ هرسه در گزارش سه ماهه خود از انتظارات تحلیلگران فراتر رفتند، پدیده‌ای که در دو سال گذشته به ندرت برای این غول‌های تبلیغاتی مشاهده می شد. بهبود وضعیت بخش تبلیغات به نظر دلیل اصلی تقویت مالی این شرکت‌ها است.

شرکت متا به عنوان اولین گزارش دهنده از رشد ۲۷ درصدی ورودی مالی خود در سه ماهه چهارم تا ۳۶.۵ میلیارد دلار گفت. این بزرگترین رشد این شرکت از سال ۲۰۲۱ است.

تحلیلگران می‌گویند متا بالاخره دو سال تاریک خود را که با محدودیت‌های حریم خصوصی اپل و مشکلات اقتصاد کلان همراه بود پشت سر گذاشته است. غول شبکه اجتماعی در سال ۲۰۲۲ بیش از دو سوم ارزش خود را از دست داد و تعدیل نیروی گسترده را در پیش گرفت.

متا اما در پاسخ به محدودیت‌های اپل به بازسازی سیستم تبلیغاتی پرداخت تا با وجود تغییرات آیفون هم بتواند به تقاضای مشتریان خود پاسخ دهد. ارزش سهام شرکت در سال ۲۰۲۳ حدود سه برابر شد.

اما با وجود عملکردی بهتر از انتظارات، سهام شرکت بازهم پس از اظهارنظر مارک زاکربرگ درمورد مخارج متا در حوزه‌های دیگری به جز تبلیغات یک ریزش جدی را تجربه کرد.

الفابت و اسنپ
شرکت مادر گوگل هم در گزارش مالی خود از اولین سه ماهه به ورودی پول ۶۱.۶۶ میلیارد دلاری اشاره کرد که رشد ۱۳ درصدی را نسبت به دوره مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. درآمد تبلیغاتی یوتیوب هم با رشد ۲۱ درصدی به ۸.۰۹ میلیارد دلار رسید. این شرکت به طور کلی ۱۵ درصدی رشد کرد و روز جمعه بزرگترین رشد ارزش سهامی پس از سال ۲۰۱۵ را رقم زد.

تحلیلگران روز جمعه با اشاره به رشد بخش جستجوی گوگل و یوتیوب اعلام کردند که فضای تبلیغاتی به طور کلی در حال تقویت شدن است.

شرکت اسنپ، دیگر فعال مهم تبلیغاتی هم روز جمعه یک رشد ۲۸ درصدی سهام را تجربه کرد و این شرکت از افزایش ۲۱ درصدی درآمد خود به ۱.۱۹ میلیارد دلار گفت که بیشترین رشد درآمدی در دو سال گذشته است. اسنپ در شش سه ماهه گذشته تنها کاه و رشد تک رقمی را تجربه کرده بود.

سرمایه‌گذاران می‌گویند که این شرکت در نتیجه افزایش تقاضا برای پلتفرم تبلیغات و بهبود محیط عملیاتی در حال رشد است.

سرمایه‌گذاران در هفته پیش روی نیز گزارش‌های مهمی برای بخش تبلیغات را پیش رو دارند. شرکت پینترست،‌ آمازون و ردیت، که به تازگی عرضه عمومی سهام خود را پشت سر گذاشته است، در این هفته از وضعیت خود می‌گویند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.