سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

April 28, 2024
19:03 یکشنبه، 9ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 165249

یکی از بزرگ‌ترین تراشه‌سازهای دنیا به‌دلیل تحریم‌ها از چین خارج شد

منبع: Zoomit

تحریم‌های آمریکا علیه چین یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت تراشه را به ترک این کشور وادار کرد.

شرکت King Yuan Electronics (KYEC)، یکی از ۱۰ پیمانکار برتر مونتاژ و تست قطعات نیمه‌رسانا در جهان، اعلام کرد سهامش را در شرکت تابعه‌ی چینی خود King Long Technology (Suzhou) به‌فروش می‌رساند و بازار اصلی چین را ترک می‌کند.

KYEC تنش‌های سیاسی-جغرافیایی بین چین و ایالات‌ متحده و تشدید رقابت را دلیل این خروج عنوان کرده است. KYEC با فروش دارایی‌های چینی خود، قادر خواهد بود سرمایه‌گذاری بیشتری روی تایوان انجام دهد و در بازارهای پرسود هوش مصنوعی و رایانش ابری با کارایی بالا (HPC) نفوذ پیدا کند.

خروج KYEC از چین نشان‌دهنده‌ی تغییر مهم در استراتژی سرمایه‌گذاری این شرکت است که به‌شدت تحت‌تأثیر نبرد سنگین تراشه‌سازی میان ایالات‌ متحده و چین قرار دارد. KYEC با فروش سهام خود در King Long Technology، برای کاهش ریسک ناشی از تنش‌ها و تمرکز بر عملیاتی پایدارتر در تایوان تلاش می‌کند.

طبق گزارش دیجی‌تایمز، دولت آمریکا واردات تجهیزات پکیجینگ پیشرفته‌ی حاوی فناوری آمریکایی به چین را به‌طور مستقیم محدود نمی‌کند. با توجه‌ به اینکه چین درحال ساخت ده‌ها کارخانه‌ی نیمه‌رسانای جدید است، انتظار می‌رود تجارت تست و پکیجینگ در این کشور رونق بگیرد. در هر صورت گفته می‌شود ابهامات ناشی از تنش‌های بین چین، تایوان و ایالات‌ متحده، خطراتی را برای شرکت‌های تایوانی مثل KYEC ایجاد می‌کند.

KYEC با فروش دارایی‌های چینی خود و بازگرداندن پول به تایوان، می‌تواند روی تجهیزات لازم برای تست و مونتاژ تراشه‌ها برای کاربردهای پیشرفته ازجمله هوش مصنوعی و رایانش ابری با کارایی بالا سرمایه‌گذاری کند؛ بازارهایی که درحال‌حاضر حضور بسیار کمرنگی در آن‌ها دارد.

کل مبلغ فروش سهام KYEC حدود ۶۶۶٫۱ میلیون دلار برآورد شده است. این شرکت انتظار دارد پس‌ از کسر مالیات و هزینه‌ها، مبلغ خالص ۵۰۹٫۲ میلیون دلار را به‌عنوان ورودی نقدی دریافت کند. KYEC می‌گوید پس‌ از انتقال وجوه به تایوان، از آن برای سرعت‌بخشیدن به روند ساخت کارخانه‌های جدید و ارتقای تأسیسات و تجهیزات کنونی، تقویت سرمایه‌ی در گردش و سرمایه‌گذاری در فناوری‌ها و تجهیزات تست پیشرفته‌ استفاده خواهد کرد. KYEC انتظار دارد با فروش سهام شرکت چینی خود حدود ۱۱۷٫۴ میلیون دلار سود خالص کسب کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.