سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 11, 2024
12:32 شنبه، 22ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 165986

اتحاد چانگان و هواوی برای ساخت رقیب جدید تسلا مدل Y‌

منبع: Digiato

سه شرکت چینی چانگان، هوآوی و CATL برای ساخت آوتر 15 با یکدیگر متحد شدند. این خودرو رقیبی جدی برای تسلا مدل Y‌ در بازار چین خواهد بود. این کراس‌اوور هم‌اکنون در حال انجام تست‌های نهایی است و طی نیمه دوم سال 2024، وارد بازار چین خواهد شد. کراس‌اوور آواتر 15 با پیشرانه‌های پلاگین هیبرید و تمام الکتریکی قابل خرید خواهد بود. ظاهر فست‌بک و همچنین ویژگی‌های فنی قابل توجه، قدرت رقابت آواتر 15 در برابر تسلا مدل Y را افزایش می‌دهد.

برند آواتر فعالیت خود را در سال 2018 آغاز کرد. این برند در ابتدا به عنوان یک استارتاپ شناخته می‌شد که پروژه‌ای مشترک بین شرکت‌های چینی چانگان و Nio بود. مدتی بعد از آغاز کار آواتر، Nio سرمایه خود را از این استارتاپ خارج کرد و شرکت تولید باتری چینی CATL‌ جایگزین آن شد. امروزه چانگان 40 درصد و CATL‌ حدود 17 درصد سهام آواتر را در اختیار دارد. سایر سهام آواتر نیز در اختیار صندوق‌های سرمایه‌گذاری چینی است. هوآوی نیز به عنوان تامین‌کننده عمده آواتر شناخته شده است.

ویژگی‌های افشا شده از رقیب چینی تسلا مدل Y‌
استارتاپ چینی آواتر در حال حاضر دو مدل 11 (شاسی‌بلند) و 12 (هاچ‌بک) را به تولید می‌رساند. آواتر 15 محصول جدید این شرکت برای سال 2024 خواهد بود که اکنون در حال گذراندن تست‌های جاده‌ای است.

آواتر 15 از زبان طراحی متمایز این برند پیروی می‌کند که شامل چراغ‌های LED دو طبقه و ورودی‌های هوای فعال در قسمت پایین سپر است. رقیب چینی تسلا مدل Y به جای آینه از دوربین استفاده می‌کند. دستگیره‌های درب خودرو نیز در جلو جمع‌شونده و در عقب گیره‌ای شکل هستند.

آواتر 15 علاوه بر تسلا مدل Y‌، با خودروهای دیگری همچون ایکس پنگ G6، بی‌وای‌دی سانگ پلاک و بی‌وای‌دی شیر دریایی 07 (Sea Lion 07) نیز رقابت می‌کند. طول این خودرو 4750 میلیمتر است. آواتر تصمیم دارد تا محصول خود را پس از عرضه در چین، به بازارهای صادراتی نظیر آسیای مرکزی، خاورمیانه و شمال آفریقا، آمریکای جنوبی و آسیای جنوب شرقی نیز صادر کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.