سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 11, 2024
22:38 شنبه، 22ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 166104

وعده ایلان ماسک برای گسترش سیستم سوپرشارژر تسلا

منبع: Zoomit

ایلان ماسک پس از اخراج کل تیم سوپرشارژر، گفت که ۵۰۰ میلیون دلار برای توسعه‌ی شبکه‌ی شارژ تسلا هزینه خواهد کرد.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، پس از اخراج ربکا تینوچی، مدیر ارشد واحد شارژ خودروهای برقی این شرکت، به‌همراه کل تیم ۵۰۰ نفره‌اش، گفته است که از توسعه‌ی شبکه‌ی شارژ دست نمی‌کشد. ماسک ادعا کرد که تسلا همچنان متعهد است بیش از نیم‌میلیارد دلار برای توسعه‌ی سوپرشارژرها هزینه کند.

مدیرعامل تسلا افزود: «این هزینه فقط برای مکان‌ها و توسعه‌های جدید است، بدون احتساب هزینه‌های عملیات که بسیار بیشتر می‌رود.» او قبلاً گفته بود تسلا همچنان قصد دارد شبکه‌ی سوپرشارژر را رشد دهد؛ البته فقط با سرعت کمتر.

تسلا در حالت بحران قرار دارد و ماسک می‌خواهد اوضاع را تحت‌‌کنترل نشان دهد تا خیال سرمایه‌گذاران را راحت کند. فروش این شرکت در حال سقوط است و رقبای بین المللی به تسلا نزدیک شده‌اند.

تسلا در ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت) دچار هرج‌و‌مرج شد و بسیاری از مدیران اصلی، شرکت را پس از چند دور اخراج دسته‌جمعی ترک کردند.

اخراج تینوچی و تیمش به شهرت تسلا ضربه فراوانی زده است. شبکه‌ی شارژ سریع نسبتاً مطمئن تسلا در ایالات متحده منحصر‌به‌فرد است و بسیاری از مردم آن‌ را تنها دلیل خرید خودرو تسلا می‌دانند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.