امنیت

فناوری اطلاعات

May 14, 2024
13:17 سه شنبه، 25ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 166288

تجربه حملات سایبری برای دستکم نیمی از سازمان‌های کوچک و متوسط

منبع: همکاران سیستم

کسب وکارهای کوچک و متوسط (SMB) در بیشتر مواقع گزینه اول برای مجرمان سایبری محسوب می‌شوند، ولی آنها انواع به‌کارگیری برنامه‌های کاربردی سازمانی را برای استفاده درست از ابزارهای امنیتی در اولویت خود قرار داده‌اند.

«اندی چوی» مدیر مرکز SME Go Digital در سازمان توسعه دیجیتال اینفوکام (IMDA) توضیح داد ابزارهای امنیت سایبری در میان دسته‌های مختلف اپلیکیشن‌هایی که استفاده از آنها هزینه زیاد به سازمان‌های کوچک و متوسط تحمیل می‌کند، در رتبه‌های پایین‌تری قرار می‌گیرند. این در حالی است که 30 تا 50 درصد کسب و کارهای کوچک و متوسط که آقای چوی با آنها در تعامل بوده است دستکم یکم حمله باج افزاری را تجربه کرده‌اند. او در میزگردی که به میزبانی انجمن تجاری SGTech برگزار شده بود گفت: «من فکر می‌کنم بسیاری از این سازمان‌ها میزان امنیت خود را بیش از حد واقعی ارزیابی می‌کنند».

طرح SME Go Digital که در سال 2017 راه اندازی شد، با هدف کمک به کسب و کارهای کوچک و متوسط و همچنین برای پذیرش و استفاده از فناوری‌های دیجیتال و ارایه کمک‌های مالی برای طیف وسیعی از اپلیکیشن‌های کاربردی سازمانی اجرا می‌شود.

درحالی که کسب و کارهای کوچک هدف اصلی مجرمان سایبری هستند، این نگرانی وجود دارد که امنیت برای این سازمان‌ها در اولویت پایین باقی بماند و برای این سازمان‌های آسیب پذیر به یک گزینه با ارزش پایین‌تر تبدیل شود.

«کوین رید» از مدیران مرکز Acronis نیز در این خصوص توضیح داد سازمان‌های کوچک و متوسط می‌بایست خطرات مرتبط با تلاش‌های تحول دیجیتال را به درستی درک کنند و به این مسئله واقف باشند که مهاجمان سایبری این روزها به سادگی می‌توانند سیستم‌های امنیتی شبکه‌های سازمانی را دور بزنند و به اطلاعات حساس آنها دسرسی پیدا کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.