تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 18, 2024
12:01 شنبه، 29ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 166564

اولین شعبه حضوری دیجی‌کالا افتتاح شد

منبع: Peivast

اولین شعبه حضوری دیجی‌کالا افتتاح شد و هم بنیان‌گذاران دیجی‌کالا حمید و سعید محمدی گفتند پس از بازخوردها ممکن است به افتتاح شعب جدید فکر کنند‌.

اولین شعبه حضوری دیجی‌کالا در مرکز تجاری رویال در سعادت‌آباد امروز ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ افتتاح شد. مسعود طباطبایی مدیرعامل دیجی‌کالا در این مراسم گفت: در سال ۱۴۰۱ مطالعاتی اجتماعی درباره اینکه چرا مردم ایران همچنان سهم کمی در خرید آنلاین دارند، انجام دادیم. یکی از دلایل مهمی که در این افکارسنجی به آن دست یافتیم این بود که کاربران دوست دارند کالا را در زمان خرید لمس کرده و تجربه کنند، یعنی در واقع این موضوع به تجربه خرید کاربران کمک می‌کند.

به همین خاطر فروشگاه حضوری دیجی‌کالا را بر اساس تجربه محور بودن و کم کردن فاصله فضای آفلاین و آنلاین ایجاد کردیم.این فروشگاه تجربه‌محور ترکیبی از فضای آفلاین و آنلاین و متمرکز روی کالاهای الکترونیکی است. فروشگاه در سه بخش موبایل، ابزارهای‌ صوتی و کالاهای مرتبط به صدا و بازی‌های الکترونیکی، کنسول و اکسسوری‌ها است و در تلاشیم با بازخوردهای کاربران نیازمندی‌های آنان را کشف کرده و در کنار آن فروش آنلاین را توسعه دهیم. ما در این استراتژی مجتمع‌ها و مراکز تجاری را به عنوان شرکای تجاری خود می‌شناسیم.

تمرکز روی فروشگاه تجربه محور
سعید محمدی هم‌بنیان‌گذار دیجی‌کالا نیز در تکمیل صحبت‌های طباطبایی گفت: اینجا اولین فروشگاه تجربه محور دیجی‌کالاست که با تمرکز در بخش الکترونیکی افتتاح شده است. مدت‌هاست که دنیای آفلاین و آنلاین، تکنولوژی و زندگی افراد به شدت به یکدیگر نزدیک شده و مرزهای بین آن کمرنگ شده و در هم آمیخته شده است.

در بررسی‌هایی که با شرکت‌های تجارت‌الکترونیکی در جهان انجام دادیم متوجه شدیم در فروشگاه‌های اینترنتی کارکرد فضاهای فیزیکی می‌تواند احتمال خرید را با امکان بررسی، خرید و انتخاب بیشتر کند و از سوی دیگر فضای آنلاین هم امکان بررسی و انتخاب از میلیون‌کالا را فراهم کند .

او ادامه داد: از سه سال گذشته به نوعی وارد این تجربه شدیم و حالا می‌خواهیم بیشتر امکانات فضای آفلاین را به آنلاین اضافه کنیم و مسیر فعلی ما مسیر آزمون و خطاست. روش‌ها و شیوه‌های متنوعی را امتحان کرده‌ایم و نهایتا می‌خواهیم تجربه کاربری بهتری را خلق کنیم.

حمید محمدی دیگر هم‌بنیان‌گذار دیجی‌کالا هم ادامه داد: فروشگاه حضوری در راستای تکمیل زنجیره ارزش تجارت الکترونیکی است آن را توسعه می‌دهد. ما نمی‌خواهیم فقط خرده‌فروش صرف باشیم و به این خاطر وارد این فضا نشده‌ایم، بلکه برای تکمیل تجربه مشتری پیش و پس از خرید است.

ورود به دنیای فیجیتال
او همچنین ادامه داد: لاکرها، مراکز تحویل حضوری و امکان تجربه لمس کالاها بخشی از اهدافی بود که در سال‌های گذشته آن را دنبال کردیم و با فیجیتالیزیشن (تجربه ترکیبی فضای فیزیکی و دیجیتال) می‌خواستیم این تجربه‌ها را با هم گره بزنیم‌ در امتداد این تجربه و بعد از فیدبک‌ها قدم‌های بعدی را خواهیم برداشت و شاید کتگوری، بخش‌بندی‌ها و با کانسپت‌های دیگر مراکز دیگری را نیز راه‌اندازی کنیم.

ارتباطی بین بورس و فروشگاه حضوری وجود ندارد
در ادامه مراسم طباطبایی مدیرعامل دیجی‌کالا در پاسخ به پیوست درباره ارتباط افتتاح شعبه حضوری وبورسی شدن دیجی‌کالا گفت: پیگیر بورسی شدن دیجی‌کالا هستیم،اما این ملک استیجاری است و ما در واقع مستاجر رویال سنتر هستیم‌. این مسئله ارتباطی به دارایی‌های ملموس برای ارائه به بورس ندارد و در جهت اهدافی مثل تکمیل سبددیجی‌کالا و تجربه فیجیتال(فیزیکی و دیجیتال) دیجی‌کالاست.

حمید محمدی هم بنیان‌گذار دیجی‌کالا هم در رابطه با برنامه‌های آینده دیجی‌کالا و توسعه لجستیکی دیجی‌کالا با رویکرد انتقاد کاربران از تحویل کالاها گفت: همیشه در بحث لجستیک متمرکزیم و ارسال سریع همان روز در تهران و یا فردای سفارش در مراکز استان‌ها فراهم است. آن تایم دلیوری دیجی‌کالا جزو بهترین‌ها در دنیاست و درصدی بین ۹۵ تا ۹۶ درصد دارد.

فروشگاه حضوری ما برای تکمیل زنجیره خدمات مشتریان آنلاین ماست و در امتداد تجربه خرید آنلاین است و برای کاربرانی که می‌خواستند کالاها را به صورت فیزیکی لمس کنند انتخاب بهتری است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.