اینترنت و شبکه

باندپهن

خبر اول

فیبرنوری

May 30, 2024
10:00 پنجشنبه، 10ام خردادماه 1403
کد خبر: 166593

سیتی‌فایبر خرید Lit Fiber را تکمیل کرد

ICTna.ir – در انگلستان، شرکت سازنده فیبر جایگزین CityFibre خرید Lit Fibre را نهایی کرده است و به نظر می رسد در دو سال آینده معاملات بیشتری را در پیش خواهد داشت.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، Lit خود را به‌عنوان یک آلت‌نت «یکپارچه عمودی» توصیف می‌کند، زیرا شامل یک سازنده شبکه و ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی (ISP) است. در حال حاضر بیش از 220هزار محل در بیش از 20 شهر در Wiltshire، Gloucestershire، Hertfordshire، Worcestershire، Essex و Suffolk انگلستان را در اختیار دارد و به یک پایگاه مشترک از حدود 10هزار مشتری خرده فروشی خدمات ارائه می دهد.

CityFibre در نظر دارد استقرار در حال انجام Lit و همچنین اکثر برنامه‌ریزی‌شده‌های شبکه را تکمیل کند. در مجموع، انتظار می‌رود این شبکه تا اوایل سال 2025 به 300هزار محل برسد، که هدف کل کشور CityFibre از 8 میلیون ساختمان را تکمیل خواهد کرد.

مالک فعلی، یک شرکت سرمایه گذاری مستقر در نیویورک به نام Newlight Partners، به عنوان سهامدار اقلیت به آن ملحق خواهد شد. هیچ ارقامی در این انتشار ذکر نشده است، اما منابعی که در گزارش قبلی اسکای نیوز به آنها اشاره شد ادعا کردند که سهام شرکت سهامی تقریباً 2 درصد است که بر اساس ارزش 4 میلیارد پوندی CityFibre، ارزش Lit Fiber را در حدود 80 میلیون پوند ارزیابی می کند.

CityFibre ادغام زیرساخت شبکه XGS-PON 10 گیگابیت بر ثانیه Lit را در شبکه درجه یک حامل خود آغاز کرده است. این ادغام اواخر امسال تکمیل خواهد شد و شرکای ISP CityFibre را قادر می سازد تا به محصولات مشابه در سراسر ردپای گسترده دسترسی داشته باشند.

گرگ مِش، مدیر اجرایی سیتی فایبر، در این خصوص گفت: از اینکه خرید خود را به پایان رساندیم خرسندیم و می‌خواهیم به همه در Lit در تیم CityFibre خوشامد بگوییم. ما همچنین خوشحالیم که از Newlight Partners با درک عمیق آنها از بازار زیرساخت فیبر به عنوان جدیدترین سهامداران CityFibre استقبال می کنیم.

ما قبلاً به سختی با تیم بزرگ Lit کار کرده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که شبکه آن به سرعت یکپارچه می‌شود، زیرا شرکای ما برای شروع بازاریابی بر روی ردپای جدید هیجان‌زده هستند. این یک فرصت عالی برای ما است تا توانایی‌های یکپارچه‌سازی خود را تقویت کنیم، زیرا اکتساب به یک شتاب دهنده فزاینده برای برنامه 8 میلیونی ما تبدیل می‌شود.

Joshua Ho-Walker، شریک Newlight Partners هم در این خصوص گفت: ما هیجان زده هستیم که جدیدترین سهامدار CityFibre هستیم و مشتاقانه منتظر کمک هستیم تا پلتفرم پیشرو در بازار CityFibre و تمام فیبر را به 8 میلیون خانه در بریتانیا بیاوریم. این خرید، شناسایی مهمی برای کسب و کار با کیفیت بالا است که Lit Fiber ساخته است و ما از تلاش و تلاش تیم Lit Fiber در چند سال گذشته سپاسگزاریم.

گفته می شود که خرید Lit اولین معامله از چندین معامله است که CityFibre انتظار دارد طی دو سال آینده بسته شود، در راستای هدف اعلام شده خود برای دنبال کردن خریدهای altnet به عنوان مسیری به سمت هدف “و احتمالا فراتر از” هدف 8 میلیونی خود خواهد بود.

ادغام در فضای آلتنت بریتانیا تا حدی به دلیل تعداد زیاد بازیگران منطقه ای که در چند سال اخیر ظهور کرده اند و به دنبال آن بیش از حد ساخته شده است، انتظار می رود. این می تواند به ROI برای کسانی که درگیر کار پرهزینه کابل کشی هستند صدمه بزند تا بازار بالقوه را در برخی از مناطق همتراز با انتخاب ارائه دهندگان پیدا کنند. به نظر می رسد این پویایی بازار ممکن است در آینده نزدیک فرصت های خرید بیشتری را برای CityFibre ایجاد کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.