سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 24, 2024
18:52 جمعه، 4ام خردادماه 1403
کد خبر: 166863

درخواست مالک سایبرتراک از تسلا برای دریافت یک پیکاپ جدید

منبع: Digiato

اگر یک خودروی جدید بخرید و از همان ابتدا به طور مرتب خراب شود چه حالی پیدا می‌کنید؟ به تازگی چنین اتفاقی برای یکی از مالکان تسلا سایبرتراک رخ داده است. او می‌گوید که پیکاپش خراب است و تسلا از جایگزینی آن خودداری می‌کند. از طرفی، سایر مالکان سایبرتراک با وجود تمام نقص‌ها، فقط درباره جوانب مثبت پیکاپ خود صحبت می‌کنند.

اتفاقی که برای مالک تسلا سایبرتراک رخ داده است
یک تولیدکننده محتوا به نام Lamar MK می‌گوید که سایبرتراک او کمتر از دو هفته پس از تحویل خراب شده است. این خودرو همان هشدار خطای فرمان بحرانی را نشان می‌دهد که بسیاری دیگر از مالکان سایبرتراک با آن مواجه شده‌اند. این شخص همچنین شاهد خطاهای دیفرانسیل و سایر کدهای خطا در سیستم خودرو بوده است.

در نتیجه، او پیکاپ خود را با یدک‌کش دو ساعت جابجا کرده تا به نزدیکترین مرکز خدمات تسلا برسد و برخی از مشکلات دیگر خودرو را به آن‌ها اعلام کند. از جمله این مشکلات می‌توان به روکش سقف آویزان، یک خط روی شیشه جلو و صندلی راننده‌ای که به کنسول وسط ساییده می‌شد اشاره کرد.

او در صفحه اجتماعی خود نوشته است: تسلا از دادن یک سایبرتراک جایگزین به من امتناع می‌کند! آن هم بعد از اینکه خودروی من 4 بار خراب شده است! اگر قصد خرید یک تسلا را دارید، باید به طور جدی در مورد آن تجدیدنظر کنید! آن‌ها می‌خواهند سر من کلاه بگذارند! هیچ شخص بالارد‌ه‌ای هم به من کمک نمی‌کند!

دردسرهای دیگر در راه هستند!
این خودرو پس از بازگشت به خانه مشکلات دیگری در سیستم تهویه مطبوع را تجربه کرد. این مشکل فورا حل شد، اما یک هفته بعدMK دوباره به مرکز خدمات تسلا برگشت. او به این نتیجه رسیده بود که تسلا باید یک سایبرتراک جدید به او بدهد. او گفته است: در حال حاضر من به یک پیکاپ نیاز دارم… فقط یک پیکاپ جدید به من بدهید.

شاید یکی از دلایل مشکلات متعدد این سایبرتراک به نحوه استفاده MK از آن برگردد. او فقط برای حمل و نقل ساده از آن استفاده نمی‌کند، بلکه از آن استفاده تجاری دارد. او در وب‌سایت خود، «سواری همراه با راننده» با سایبرتراک را تا سقف ۱۵۰۰ دلار ارائه می‌دهد. یک سفر کوتاه 30 دقیقه‌ای برای مشتریان 150 دلار هزینه دارد.

Lamar MK گفته است: «من درخواست‌ها و حتی رزروهای متعددی برای این خدمات دریافت کرده‌ام، اما مجبور به بازپرداخت و لغو آن‌ها شده‌ام چون پیکاپی برای ارائه آن‌ها ندارم».

مشکلات تمام نشدنی تسلا و خودروهایش
اگرچه نمی‌توان به تمام ادعاهای این شخص استناد کرد، اما MK تنها مالک سایبرتراک با مشکلات مشابه نیست.

با این حال، برخی آنقدر این برند را دوست دارند که به طور کامل مشکلات ایمنی محصولاتش را نادیده می‌گیرند. این قضیه در مورد اعضای کانال یوتیوبی Out of Spec Reviews صدق می‌کند. سایبرتراک آن‌ها نیز مشکلات ایمنی جدی داشته است. برای مثال، مهره چرخ آن‌ها بین راه باز شده و مجبور به جایگزینی آن شده‌اند. همچنین به گفته آن‌ها برف پاک‌کن شیشه جلو دچار مشکل شده است.

در طی یک طوفان شدید، برف پاک‌کن شروع به شکستن کرده و آن‌ها مجبور شده‌اند آن را جدا کنند. با این حال، جردن شیفر عضو این کانال یوتیوبی می‌گوید که سایبرتراک فوق‌العاده است. برخی ممکن است این اظهارنظر را خوش‌بینانه در نظر بگیرند، اما برخی دیگر مطمئناً آن را نشانه فقدان عقل سلیم می‌دانند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.