تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

June 11, 2024
17:14 سه شنبه، 22ام خردادماه 1403
کد خبر: 167886

کنایه سامسونگ به اپل: از سال 2010 آیکون‌ها را آزادانه جابه‌جا می‌کنیم

منبع: Digiato

اپل شب گذشته از iOS 18‌ رونمایی کرد؛ سیستم‌عاملی که به کاربر اجازه می‌دهد آیکون‌ها را هرجای صفحه که می‌خواهد بگذارد. حالا سامسونگ موبایل آمریکا با انتشار پستی در ایکس به این موضوع اشاره کرده که این قابلیت از سال ۲۰۱۰ در گوشی‌های سامسونگ وجود داشته است. این شرکت همچنین به قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل طعنه زد.

اپل در جریان کنفرانس WWDC24، مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی را برای نسخه‌های بعدی iOS ،iPadOS و macOS معرفی کرد؛ برای مثال، برنامه Notes قابلیت تبدیل صدا به متن و خلاصه‌های هوش مصنوعی را خواهد داشت. ویژگی دیگری به‌ نام «Clean Up» از هوش مصنوعی برای پاک‌کردن اشیا از عکس‌ها استفاده می‌کند.

اگر این ویژگی‌ها آشنا به‌ نظر می‌رسند، به این دلیل است که شما می‌توانید همین کارها را در اندروید بکنید. در واقع، بخشی از آنچه در WWDC معرفی شد، وام‌گرفته از اندروید بود. ظاهراً در جریان این رویداد، سامسونگ کنفرانس را تماشا کرده؛ زیرا حساب‌ کاربری این شرکت در شبکه‌های اجتماعی ایکس به اپل کنایه زده است.

سامسونگ بار دیگر به اپل کنایه زد

سامسونگ آمریکا در پستی در ایکس نوشت: «افزودن [نام] «اپل» باعث نمی‌شود این [قابلیت‌ها] جدید یا پیشگامانه باشند. به هوش مصنوعی خوش آمدی 🍎.»

اما این فقط ویژگی‌های هوش مصنوعی اندروید نیست که گویا اپل از آن‌ها الهام گرفته است. اپل در جریان این رویداد همچنین اعلام کرد کاربران آیفون می‌توانند برنامه‌ها را روی صفحه هرجایی می‌خواهند قرار بدهند، به‌ گفته سامسونگ این دقیقاً شبیه کاری است که کاربران اندروید از سال 2010 می‌توانستند انجام بدهند.


سامسونگ تنها شرکتی نبود که به اخبار شب گذشته اپل کنایه زد. شرکت ناتینگ نیز پس از معرفی قابلیتی که به شما اجازه می‌دهد رنگ آیکون‌ها را عوض کنید، به‌صورت کنایه‌آمیز تصویر زیر را منتشر کرد. قابلیت جدید iOS بسیار شبیه Icon Pack شرکت ناتینگ یا آیکون‌های تم‌دار گوگل است.


به‌طورکلی، به‌ نظر می‌رسد اپل بار دیگر درحال تلاش برای همگام‌ شدن با اندروید است. ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل با معرفی هوش اپل یا همان Apple Intelligence در ادامه سال جاری عرضه خواهند شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.