5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

خبر اول

June 17, 2024
10:00 دوشنبه، 28ام خردادماه 1403
کد خبر: 168090

هیئت مدیره Vodafone Idea هند اعطای سهام به نوکیا و اریکسون را برای تسویه بدهی ها تایید کرد!

ICTna.ir – در هند، اپراتور بدهکار Vodafone Idea بالاخره به مشکلات مالی خود رسیدگی می کند. این اپراتور، پس از FPO خود، اکنون در حال صدور برگه سهام برای وندورهای مخابراتی نوکیا و اریکسون، برای تسویه بخشی از بدهی خود به آنها است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، سومین ارائه دهنده خدمات مخابراتی بزرگ هند، Vodafone Idea، تصمیم گرفته است 1.66 میلیارد سهام به ارزش حدود 24.6 میلیارد روپیه هند معادل 294 میلیون دلار آمریکا را به صورت ترجیحی را به نام نوکیا و اریکسون منتشر کند تا بخشی از بدهی های معوق به فروشندگان را تسویه کند.

این شرکت سهامی به ارزش 15.2 میلیارد روپیه (181.9 میلیون دلار) برای نوکیای هند و سهام به ارزش 9.4 میلیارد روپیه (112.27 میلیون دلار) برای اریکسون هند با قیمت 14.8 INR (0.17 دلار) به ازای هر سهم منتشر خواهد کرد. این در مقایسه با پیشنهاد عمومی متعاقب اخیر (FPO) 35 درصد حق بیمه به ازای هر سهم است و با یک دوره قفل شش ماهه سهام همراه است.

در گزارش این شرکت به بورس اوراق بهادار بمبئی، آمده است : “این اقدام، بیشتر گسترش سرمایه VIL را برای ایجاد یک شبکه 4G و 5G با کیفیت بالا برای کمک به تحول دیجیتال هند تقویت می کند.”

اگر این انتشار سهام توسط سهامداران Vodafone Idea در مجمع عمومی فوق‌العاده (EGM) که در 10 جولای برگزار می‌شود تایید شود، نوکیا و اریکسون به ترتیب 1.5 و 0.5 درصد سهام شرکت را در اختیار خواهند داشت. Aditya Birla Group و Vodafone Group، روی هم 37.3 درصد، دولت هند 23.2 درصد و باقیمانده 37.1 درصد سهام عمومی خواهد بود.

جذب سرمایه برای این اپراتور، برای رقابت تهاجمی برای بازیابی سهم بازار از دست رفته بسیار مهم است. Vodafone Idea به دلیل بدهی های هنگفت با مشکل مواجه شده است، به این معنی که نمی تواند شبکه خود را ارتقا دهد یا خدمات 5G را راه اندازی کند.

تمرین عظیم جمع‌آوری سرمایه در سال جاری احتمالاً به این اپراتور کمک می‌کند تا ثروت خود را تغییر دهد و امیدوار است به عنوان رقیبی قدرتمند برای Bharti Airtel و Reliance Jio ظاهر شود. Vodafone Idea زیان 76.8 میلیارد روپیه ای(918.69 میلیون دلار) را در سه ماهه منتهی به مارس 2024 گزارش کرد.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.