تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

June 16, 2024
11:13 یکشنبه، 27ام خردادماه 1403
کد خبر: 168102

پایان کار جبرا در حوزه ایربادهای بی‌سیم

منبع: Digiato

شرکت مادر برند Jabra اخیراً اعلام کرده است که دیگر قصد معرفی ایربادهای جدید را نخواهد داشت و از این بازار کناره‌گیری خواهد کرد. البته برند جبرا توانست تأثیر چشمگیری روی صنعت ایربادهای بی‌سیم داشته باشد، محصولاتی که هیچ‌وقت فراموش نخواهد شد.

چرا جبرا از بازار ایربادها کناره‌گیری می‌کند؟
شرکت GN که به‌عنوان صاحب برند Jabra شناخته می‌شود به‌تازگی از دو ایرباد جدید الیت ۱۰ نسل ۲ و الیت ۸ اکتیو نسل ۲ پرده برداشت؛ اما تنها پس از گذشت زمان کوتاهی اعلام کرد که دیگر محصول جدیدی در این حوزه به بازار عرضه نمی‌کند؛ در نتیجه دو ایرباد گفته‌شده، آخرین حضور این برند در بازار ایربادهای تماماً بی‌سیم خواهد بود. به‌نظر می‌رسد که رقابت با تولیدکنندگان بزرگی مثل سامسونگ، اپل و سونی هزینه زیادی در پی دارد و ماندن در این رقابت چندان مقرون‌به‌صرفه نیست. البته شرکت مادر جبرا اعلام کرده است که پشتیبانی از محصولات قبلی تا چندین سال ادامه خواهد داشت.

Jabra در بیانیه رسمی خود اشاره داشته که ماندن در رقابت، نیازمند سرمایه‌گذاری در نوآوری است که ظاهراً هزینه زیادی در پی دارد. ناگفته نماند که این شرکت نوآوری‌های متنوعی در کارنامه خود دارد؛ برای مثال کیس شارژر LE Audio در همین دو محصول آخر می‌تواند با اتصال به لوازم فاقد بلوتوث، اقدام به ارسال بی‌سیم صدا به ایربادها کند. همچنین در اوایل شکل‌گیری ایربادها، سری الیت Jabra توانست به‌عنوان جایگزینی مطلوب برای ایرپادهای اپل مطرح شود که کیفیت فوق‌العاده‌ای را در اختیار خریداران قرار می‌داد.

شاید اوج موفقیت Jabra در بازار ایربادها مربوط به سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ باشد که با محصولاتی مثل الیت 65t و 75t در رقابت حضور داشت. در آن زمان شرکت‌های دیگری مثل سامسونگ و سونی هنوز به‌دنبال یافتن مسیری درست برای محصولات آتی خود بودند و بسیاری دیگر از برندها هنوز وارد رقابت نشده بودند. محصولات این برند از قابلیت‌های پیشرفته‌ای مثل اتصال مولتی‌پوینت بهره می‌بردند که امکان اتصال همزمان ایرباد به دو دستگاه مختلف را فراهم می‌ساخت. این ویژگی از اهمیت بالایی برخوردار بود و به‌زودی در اغلب نمونه‌های رقیب نیز تعبیه شد.

در نهایت اما شرکت‌های دیگری مثل گوگل، اپل و سامسونگ توانستند گوی رقابت را بربایند و Jabra دیگر حرفی برای گفتن در برابر آن‌ها نداشت. این موضوع در زمینه‌های مهمی مثل کیفیت صدا یا حذف نویز بیشتر به چشم می‌خورد؛ درحالی‌که بهره‌مندی از مزایای اکوسیستم‌های اختصاصی هم به رشد محصولاتی مثل ایرپاد کمک شایانی کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.