خدمات ابری و مجازی‌سازی

فناوری اطلاعات

July 5, 2024
21:03 جمعه، 15ام تیرماه 1403
کد خبر: 169287

چرا دولت‌ها برای استفاده از خدمات ابری سالی 500 میلیون دلار ضرر می‌کنند؟

منبع: همکاران سیستم

کارشناسان می‌گویند یک ابهام ساده در قوانین مالی دولت می‌تواند 500 میلیون دلار در سال برای صرفه جویی در حوزه رایانش ابری برای دولت‌ها هزینه داشته باشد.

ارایه دهندگان خدمات رایانش ابری برای تعهدات مرتبط با قراردادهای سه ساله و بیشتر، تخفیف‌های قبل توجه ارایه می‌کنند. این شرکت‌های ابری تمایل دارند برای تعهدات بلندمدت تخفیف بدهند، زیرا این اتفاق باعث می‌شود درآمد بیشتری از این قراردادها کسب کنند و در کنار آن بتوانند برای پیش بینی و تامین ظرفیت در مراکز داده خود بهتر اقدام کنند. بررسی‌ها نشان داده است در یک قرارداد سه ساله برای استفاده از خدمات رایانش ابری، به طور میانگین تا 25 درصد در هزینه خدمات ابری سالانه صرفه جویی می‌شود.

اگرچه داد‌های منتشر شده از سوی مراکز دولتی کامل نیستند، ولی یک بررسی جدید در شرکت Deltek نشان داد دولت‌ آمریکا در سال مالی 2022 میلادی حدود 2 میلیارد دلار در بخش زیرساخت‌های-به‌عنوان-خدمات (IaaS) سرمایه گذاری کرده است. در این میان با احتساب 25 درصد تخفیف اضافی اعمال شده برای این رقم می‌توان گفت که دولت می‌توانسته است تا 500 میلیون دلار صرفه جویی کند.

با این وجود کارشناسان دریافتند این تخفیف‌ها در جریان امضای قراردادهای چند ساله و پس اندازهای مربوطه برای دولت‌ها انجام نمی‌شود. در ایالات متحده «قانون ضد کمبود» به دولت امکان نمی‌دهد پیش از تخصیص بودجه توسط کنگره، به مخارج خارج از آن سال متعهد شود. بنابراین در بیشتر موارد این مسئله به آن معنی خواهد بود که خریداران دولتی خدمات رایانش ابری تنها می‌توانند به صورت سالانه متعهد به استفاده از خدمات ابری شوند و از امضای قراردادهای طولانی مدت باز می‌مانند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.