اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 27, 2024
19:56 سه شنبه، 6ام شهریورماه 1403
کد خبر: 172656

رئیس کمیسیون اینترنت نصر کشور: به دنبال بهبود سرعت و اصلاح تعرفه‌های اینترنت هستیم

سید محمد‌علی شریفی‌الحسینی، رئیس کمیسیون اینترنت و خدمات فضای مجازی نصر کشور یکی از اهداف این کمیسیون را بهبود وضعیت و سرعت اینترنت همچنین اصلاح تعرفه‌های این خدمت اعلام کرد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، با رای اعضای کمیسیون اینترنت و خدمات فضای مجازی نصر کشور، سید محمدعلی شریفی‌الحسینی به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب شد. شریفی‌الحسینی در همین زمینه گفت: کمیسیون اینترنت و خدمات فضای مجازی باید در جایگاه تخصصی خود قرار گرفته، اثرگذار و تصمیم‌ساز روی مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات باشد.

او در ادامه افزود: دولت سیزدهم در بخش ارتباطات با تبیین هدف ۲۰ میلیون پوشش شبکه فیبرنوری توان و هدف خود را بر تغییر بستر ارائه خدمات اینترنت از سیم مسی به فیبرنوری در کشور متمرکز و در این راستا اپراتورهای UNSP را بمنظور نیل به هدف تبیین شده همراه کرد و در این خصوص اقدامات خوب و قابل قبولی در کشور انجام شده است. اعضای کمیسیون اینترنت در این دوره همه تلاش خود را در جهت ایجاد پوشش مناسب و افزایش ضریب نفوذ فیبرنوری بمنظور افزایش سرعت و بهبود خدمات اینترنت در کشور می کنند.

شریفی‌الحسینی در ادامه گفت: همچنین به دنبال اصلاح تعرفه‌های اینترنت در کشور هستیم. این تعرفه‌ها باید به گونه‌ای اصلاح شود که اپراتورها بتوانند خدمات خود را به بهترین شکل ممکن با کیفیت و سرعت مناسب در اختیار کاربران و مردم ایران قرار دهند .

در پایان شریفی الحسینی گفت: در تلاشیم تا کمیسیون اینترنت و خدمات فضای مجازی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور را به عنوان یک نهاد تخصصی و تاثیرگذار در فرایند قانونگذاری و تعرفه‌گذاری در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات دخیل کنیم.

او افزود: از دیگر اهداف کمیسیون اینترنت سازمان نصر کشور در این دوره ایجاد ارتباط نزدیک بین این کمیسیون با کمیسیون‌های اینترنت استان‌ها بخصوص کمیسیون اینترنت سازمان نصر تهران است تا بطور مستمر و تخصصی تمام دغدغه‌ها و چالش‌های شرکت‌ها و فعالان حوزه اینترنت در سراسر کشور را رصد کرده و برای حل آن‌ها تلاش کنیم.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.