اینترنت و شبکه

خبر اول

فناوری اطلاعات

September 16, 2024
18:04 دوشنبه، 26ام شهریورماه 1403
کد خبر: 173860

وزیر ارتباطات: با اولویت بالا مشغول برنامه ریزی برای اصلاح شیوه کنونی مدیریت فضای مجازی و تعامل با همه نهادهای مرتبط هستیم

ICTna.ir – وزیر ارتباطات دقایقی پس از اظهارات رویس جمهور در خصوص تلاشهای دولت برای کاهش فیلترینگ با انتشار توییتی در این خصوص تاکید کرد: دولت با اولویت بالا مشغول برنامه‌ریزی برای اصلاح شیوه کنونی مدیریت فضای مجازی و تعامل با همه نهادهای مرتبط هست.

به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، سید ستار هاشمی در این توییت نوشت: همانطور که رییس‌جمهور محترم در اولین کنفرانس مطبوعاتی تاکید کردند، دولت با اولویت بالا مشغول برنامه‌ریزی برای اصلاح شیوه کنونی مدیریت فضای مجازی و تعامل با همه نهادهای مرتبط هست.

وزیر ارتباطات در پایان تاکید کرد: میثاق دولت وفاق ملی با مردم بر زمین نمانده و پیگیری مجدانه آن در حال انجام است.

دقایقی پیش رییس‌جمهوری ایران در اولین نشست خبری خود پس از انتخابات ریاست جمهوری گفت: درمورد رفع فیلترینگ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درحال نگارش برنامه‌ای است که بتوانیم با آن جریانات، روند را صحبت کنیم تا انشاالله آن چارچوب های که هست را از بین ببریم. این الان در دستور کار است و جمع بندی اش را در شورای [عالی] امنیت [ملی] و [شورای عالی] فضای مجازی صحبت خواهیم کرد و پیگیریم که اجرایی اش کنیم.

مسعود پزشکیان در نخستین نشست خبری خود پس از انتخابات ریاست جمهوری و در جمع حدود 300 خبرنگار داخلی و خارجی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص رفع فیلترینگ پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام، تلگرام و واتزاپ باتوجه به اینکه هیچ کشوری با این حجم فیلتر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها روبرو نیست، با بیان این مطلب و با اشاره به حضور وزیر ارتباطات در جلسه افزود: امیدواریم با برنامه وزارت ارتباطات بتوانیم چارجوب را درست کنیم.

وی در پاسخ به مطالبه برآورد زمانی این موضوع هم گفت: داریم تلاش میکنیم هر چه سریعتر محقق شود ولی الان با این روندی که هست فعلا این هفته میرویم آمریکا بعد از آن یک سفر استانی داریم.

او اظهار داشت: پس از جمع‌بندی این موضوع را در شورای عالی فضای مجازی و شورای امنیت ملی پیگیری خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم سریع‌تر اجرایی شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.