تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 29, 2024
13:34 یکشنبه، 8ام مهرماه 1403
کد خبر: 174676

مدیرعامل دیجی‌نکست: سعی داریم نقش نوآوری باز را در اکوسیستم پررنگ‌تر کنیم

نهمین کمپ استارتاپی دیجی‌نکست با هدف گسترش نوآوری باز در اکوسیستم استارتاپی کشور، به کار خود پایان داد. در این رویداد، مدیران دیجی‌کالا و دیجی‌نکست به نقش کلیدی نوآوری باز در توسعه پایدار و حرکت رو به جلوی فضای استارتاپی ایران پرداختند.

به گزارش روابط عمومی دیجی‌نکست، «کیوان محیط‌مافی»، مدیرعامل دیجی‌نکست، در مراسم اختتامیه این رویداد گفت: «در این دوره از کمپ، نزدیک به ۱۰۰ نفر از افراد مستعد، با توجه به معیارها و شرایط ویژه‌ای که تعیین کرده بودیم، انتخاب شدند و در قالب ۲۴ تیم طی ۸ هفته، از خدمات کمپ استفاده کردند. تمرکز اصلی این برنامه بر توسعه MVP (محصول حداقلی اولیه) و تست آن در بازار واقعی بود تا تیم‌ها بتوانند ایده‌های خود را به کاربران و مشتریان ارائه داده و به مرحله تراکنش برسند.»

مافی افزود: «شتابدهنده‌های ایران هنوز به جایگاه واقعی خود در زیست‌بوم نوآوری نرسیده‌اند، در حالی که در سایر نقاط دنیا، بسیاری از استارتاپ‌های موفق، دست‌پرورده همین شتابدهنده‌ها هستند. ما در دیجی‌نکست، هم به عنوان شتابدهنده و هم به عنوان سرمایه‌گذار، سعی داریم نقش نوآوری باز را در پیشبرد اکوسیستم پررنگ‌تر کنیم.»

«سعید محمدی»، هم‌بنیان‌گذار دیجی‌کالا نیز با اشاره به رویکرد این برنامه گفت: «دیجی‌نکست با تمرکز بر نوآوری باز، به دنبال یافتن راه‌حل‌هایی برای چالش‌های فعلی و آینده کسب‌وکارها از طریق استفاده از فناوری و نوآوری‌های جدید است. این مدل به ما اجازه می‌دهد تا نه تنها از منابع خارجی بهره‌مند شویم، بلکه بستر مناسبی برای رشد و توسعه ایده‌های نوآورانه ایجاد کنیم.»

محمدی همچنین به ضرورت نوآوری باز در فضای کسب‌وکار اشاره کرد و گفت: «بر اساس تجربه‌ها و تحقیقات، بسیاری از مسائل داخلی سازمان‌ها را نمی‌توان تنها از طریق نوآوری‌های بسته حل کرد. نوآوری باز این امکان را می‌دهد که از ظرفیت‌ها و دانش خارج از شرکت بهره‌برداری شود و به این ترتیب، بستری فراهم می‌شود که رشد ایده‌ها تسهیل شده و راه‌حل‌های جدیدی برای مشکلات ارائه شود.»

در پایان این مراسم، ۱۳ تیم برتر که موفق به عبور از مراحل مختلف کمپ شده بودند، به ارائه ایده‌های خود در حضور سرمایه‌گذاران پرداختند. این رویداد فرصتی بود تا تیم‌های شرکت‌کننده بتوانند با ارائه محصولات و ایده‌های خود، حمایت سرمایه‌گذاران را جذب کنند و به توسعه استارتاپ‌های خود بپردازند.

دیجی‌نکست اعلام کرده با برگزاری این کمپ‌ها و برنامه‌های مشابه، به دنبال ارتقای مهارت‌های کارآفرینان، گسترش فرهنگ نوآوری باز و تقویت پایه‌های اکوسیستم استارتاپی کشور است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.