بانکداری و پرداخت الکترونیک

November 13, 2008
8:39 پنجشنبه، 23ام آبانماه 1387
کد خبر: 17586

مخابرات قادر به پرداخت کارمزد تلفن همراه نیست

ICTna.ir – مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت : این شرکت با توجه به دولتی بودن و تصویب بودجه ای ثابت برای آن ، قادر به پرداخت کارمزد قبوض تلفن همراه به بانکها نیست.

به گزارش ایستنا مهندس صابر فیضی در بخش گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما گفت: بانک مرکزی شرکت مخابرات را در جریان بخشنامه اخیر خود قرار نداده ، درحالیکه دریافت 400 تومان از این شرکت و 200 تومان از مشترکان بابت کارمزد پرداخت قبوض تلفن همراه را به بانکها ابلاغ کرده است.
وی با بیان اینکه شرکت مخابرات دریافت کارمزد از مشترکان تلفن همراه را بارها در رسانه ها تکذیب کرده است و می کند ، تصریح کرد : دریافت کارمزد بار مالی سنگینی به این شرکت تحمیل می کند.

وی با اشاره به اینکه شرکت مخابرات نخستین و مهمترین خدمات الکترونیکی را به بانکها ارائه کرده است ، افزود : متاسفانه بانکها نخستین تنبیه را مبنی بر دریافت کارمزد به این شرکت اعمال کرده اند.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه این شرکت قادر است دریافت وجوه خود از مشترکان را از نظام بانکی خارج کند ، اضافه کرد : چنانچه بانکها در قبال خدمات متقابل بانکی و مخابراتی به دریافت وجوه دیگری از شرکت مخابرات بپردازند، این شرکت قادر است با روشهای مرسوم خدمات الکترونیکی ، وجوه خود را از مشترکان دریافت نماید.
وی با تاکید بر اینکه اقدام یکجانبه بانک مرکزی در دریافت کارمزد از شرکت مخابرات غیر قانونی است ،افزود : بر اساس ماده 90 اصل 44 قانون اساسی ، هنگامی که شرکت مخابرات در مرحله واگذاری قرار گیرد ، هزینه های تحمیل شده به این شرکت ، به قیمت تمام شده و در نهایت به مشترکان منتقل می شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.