تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 14, 2025
12:57 دوشنبه، 25ام فروردینماه 1404
کد خبر: 190303

گزارش ابرآروان از نوروز ۱۴۰۴

منبع: مهر

تحلیل آروان از روند ترافیکی پلتفرم‌های مختلف و رفتار کاربران سرویس‌های آنلاین نشان می‌دهد که نوروز ۱۴۰۴، کاربران بیش‌تر درگیر پخت‌وپز خانگی شدند و سفارش آنلاین کم‌تری داشتند.

به گزارش ارتباطات آروان‌کلاد، تحلیل آروان از روند ترافیکی پلتفرم‌های مختلف و رفتار کاربران سرویس‌های آنلاین که ترافیک آن‌ها از زیرساخت‌های آروان عبور می‌کنند نشان می‌دهد که نوروز ۱۴۰۴، کاربران بیش‌تر درگیر پخت‌وپز خانگی شدند و سفارش آنلاین کم‌تری داشتند، تاثیر تعطیلات بر تاکسی‌های اینترنتی هم کاهشی بوده است اما پلتفرم‌های کاریابی گوی سبقت را پس از تعطیلات ربودند.

پلتفرم محبوب روزهای نوروزی، مربوط به پلتفرم‌های گردشگری بودند که با یک روند ثابت، مورد استقبال بودند و نوروز را سپری کردند و افزایش ترافیکی ۱.۵ برابری‌شان پیش از عید را توانستند در تمام تعطیلات حفظ کنند.

افت ترافیکی ۱.۵ برابری پلتفرم‌های آنلاین سفارش غذا

ترکیب آمار ترافیکی پلتفرم‌های سفارش آنلاین غذا نشان می‌دهد پس از روزهای اوج این پلتفرم‌ها در روزهای پایانی مشرف به تعطیلات نوروز، اقبال کاربران به سفارش آنلاین غذا در تعطیلات با افت ترافیکی محسوسی همراه بوده، به‌طوری که ترافیک این پلتفرم‌ها با کاهش یک و نیم‌برابری نسبت به روزهای اوج مواجه بوده است؛ روزهایی که احتمالاً با پخت‌وپز خانگی نوروزی سپری شدند.

اوج‌گیری سه‌برابری ترافیک تاکسی‌های اینترنتی پیش از نوروز

تاکسی‌های اینترنتی بیش‌ترین ترافیک خود را با یک آمار سه برابری در روزهای پایانی سال از ۲۶ تا ۲۸ اسفند ۱۴۰۳ تجربه کردند. این روند با آغاز سال نو روندی کاهشی داشته و با یک روند تقریبی ثابت در ایام نوروز به یک‌هشتم کاهش پیدا کرده است.

با آغاز رسمی روزهای کاری در ۱۶ فروردین، این روند ترافیکی کم‌کم رو به افزایش گذاشته است.

خداحافظی با خوشی‌های نوروزی و بازگشت به کاریابی

ترکیب ترافیک پلتفرم‌های کاریابی نشان می‌دهد، کاربران پس از تعطیلات نوروزی و به‌ محض بازگشت به روال معمول کاری، به جست‌وجوی کار برای سال جدید رفته‌اند. به‌طوری که ترافیک این پلتفرم‌ها به ۴.۵ برابر نسبت به ترافیک معمول افزایش یافته است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.